El secretari general d'UDC, Ramon Espadaler, ha descrit aquesta nit la correlació de forces entre "confederalistes" i "independentistes" dins la formació. I pel dirigent democratacristià guanyen els primers. Així ho ha expressat en una entrevista a RNE, en la que Espadaler ha assegurat que la majoria "aspira a més autogovern".
Per a Espadaler, a Unió es donen dues postures. Una que aposta "primer per la independència per després confederar-se (amb Espanya)" que ha crescut en els darrers anys. I una altra "majoritària" que aposta per una "modificació constitucional" de l'Estat que "superi" el marc autonòmic cap a un "model confederal" a través d'una reforma constitucional. "Totes dues són confederals que no és de ruptura sinó de respecte", ha afegit.
Segons Espadaler, ha insistit que Unió es defineix com a confederal i que "pressuposa que l'Estat espanyol reconeix una comunitat nacional que se sustenta en la llengua i en la cultura i que ha de ser reconegut com a subjecte polític" i que "s'incardini dins l'Estat espanyol".
Així el full de ruta d'UDC, pel número dos del partit, és diferent que la de CDC. De fet, té com objectiu "aspirar a un autogovern més gran" per a la "pròxima legislatura", seguint criteris de "gradualitat" i del "marc legal" existent.
Espadaler: «La majoria d'Unió aposta per la reforma constitucional»
El número dos dels democratacristians assegura que la militància vol tocar la Constitució per convertir-la en "confederal"
ARA A PORTADA
Publicat el
14 d’abril de 2015 a
les 21:59
Et pot interessar
-
Política
Els Comuns reclamen que la Generalitat pugui «planificar i executar obra» a Rodalies per aprovar els pressupostos
-
Política
ERC referma el «no» a la proposta de Rufián: «Cal una esquerra de quilòmetre zero»
-
Política
Dret a la vaga i dret al canvi
-
Política
Alamany supera la recollida d'avals i es converteix en la candidata d'ERC a Barcelona el 2027
-
Política
A l'Aragó només hi guanya Vox
-
Política
Tot el que està en joc a les eleccions a l’Aragó

