L'Estat espanyol ha aconseguit imposar-se aquesta tarda a Turquia en la lluita per aconseguir un seient al consell de seguretat de les Nacions Unides. 132 estats de l'Assemblea General hi han donat suport en un procés que s'ha allargat fins a una tercera volta.
No és la primera vegada que Espanya ho aconsegueix. De fet, ja havia ocupat prèviament aquest lloc en quatre ocasions diferents. Ara bé, no és permanent sinó que té una duració de dos anys. Així doncs, Espanya deixaria d'ocupar la plaça el 2017.
Des de 2005, amb Zapatero al capdavant, l'estat havia posat en marxa tota la maquinària diplomàtica disponible per aconseguir-ho i durant els últims dos anys l'executiu de Rajoy havia estat buscant desesperadament el suport dels membres de la ONU, fins al punt de convidar-ne un centenar a un viatge pagat a Madrid.
Espanya formarà part del Consell de Seguretat de l'ONU
El seient té una data de caducitat de dos anys
ARA A PORTADA
Publicat el 16 d’octubre de 2014 a les 17:29
Et pot interessar
-
Política
Illa tanca el viatge a Mèxic reivindicant la democràcia i la lluita contra les desigualtats
-
Política
El Parlament avala reduir en un 31% les emissions de gasos hivernacle fins al 2030
-
Política
El PSOE, el PP i Junts pacten endurir les penes contra la multireincidència
-
Política
El Consell de Garanties avala la regulació dels lloguers de temporada
-
Política
Allau d'absències al Parlament per les infiltracions i l'espionatge: «Tenen molt poca vergonya»
-
Política
Ofensiva de La Bressola perquè els alcaldables de la Catalunya Nord es comprometin amb el català
