L'Estat espanyol ha aconseguit imposar-se aquesta tarda a Turquia en la lluita per aconseguir un seient al consell de seguretat de les Nacions Unides. 132 estats de l'Assemblea General hi han donat suport en un procés que s'ha allargat fins a una tercera volta.
No és la primera vegada que Espanya ho aconsegueix. De fet, ja havia ocupat prèviament aquest lloc en quatre ocasions diferents. Ara bé, no és permanent sinó que té una duració de dos anys. Així doncs, Espanya deixaria d'ocupar la plaça el 2017.
Des de 2005, amb Zapatero al capdavant, l'estat havia posat en marxa tota la maquinària diplomàtica disponible per aconseguir-ho i durant els últims dos anys l'executiu de Rajoy havia estat buscant desesperadament el suport dels membres de la ONU, fins al punt de convidar-ne un centenar a un viatge pagat a Madrid.
Espanya formarà part del Consell de Seguretat de l'ONU
El seient té una data de caducitat de dos anys
ARA A PORTADA
Publicat el
16 d’octubre de 2014 a
les 17:29
Et pot interessar
-
Política
Els convergents no han marxat mai
-
Política
Joan Ignasi Elena nega davant el jutge conèixer l'alcalde d'Altafulla investigat
-
Política
«Catalunya deu molt a Convergència»: Illa torna a reconèixer el llegat de Pujol
-
Política El PP exigeix la dimissió de Sánchez i eleccions immediates: «És indecent que continuï»
-
Política
ERC urgeix Sánchez a «fer neteja» al PSOE després de la condemna d'Àbalos
-
Política El Tribunal Suprem condemna l'exministre Ábalos a 24 anys de presó
