Les fitxes de dòmino van caient, irremisiblement, una sobre l'altra fins que, en pocs instants, totes acabin tombades cap per avall. El video que ahir va publicar El País ha caigut sobre Zapatero, Aznar, l'exèrcit espanyol, Bono, Trillo, Chacón, el CNI, l'Audiència Nacional i fins i tot .paradoxalment- sobre el mateix diari que li ha donat difusió. D'una tacada, els maltrataments criminals a un presoner indefens han posat al descobert que PSOE, PP, jutges, militars i el diari global en espanyol han participat, d'una manera o altra, en l'encobriment d'una vergonya que no convenia a ningú.
La denúncia, valenta i compromesa, de Gervasio Sánchez (un dels millors fotoperiodistes de guerra, aleshores treballador d'El País) ha permès saber que aquestes tortures van ser conegudes i tolerades per tots els estaments de poder espanyols, jutges i periodistes inclosos. El fotògraf porta nou anys enviant cartes i apel·lant a tothom, sense que ningú no li hagi fet cas mai. Gervasio Sánchez no és un qualsevol, ni pot ser pres per un boig. Hi va haver una conspiració de silenci.
Des d'ahir, doncs, la caiguda d'unes quantes peces enfonsa més encara el sistema espanyol, que ja fa temps que xipolleja sobre el fang. Ningú no pot creure ja en aquell pam de net que fa que la democràcia continuï tenint una oportunitat.
ARA A PORTADA
Publicat el
17 de març de 2013 a
les 22:59
Et pot interessar
-
Política
Els convergents no han marxat mai
-
Política
Joan Ignasi Elena nega davant el jutge conèixer l'alcalde d'Altafulla investigat
-
Política
«Catalunya deu molt a Convergència»: Illa torna a reconèixer el llegat de Pujol
-
Política
ERC urgeix Sánchez a «fer neteja» al PSOE després de la condemna d'Àbalos
-
Política El jutge Peinado cita Begoña Gómez dimecres perquè lliuri el passaport
-
Política
«Illa és el Zapatero de la nostra època»: Alejandro Fernández escalfa motors de cara al congrés del PP
