L'atemptat que ha tingut lloc a la Rambla de Barcelona ha estat reivindicat per Estat Islàmic. Ho ha fet aquest divendres al vespre, poques hores després que hagi tingut lloc l'acció al centre de la ciutat, a través de l'agència Amaq, que actua com a òrgan propagandístic de l'organització terrorista. Segons informa TV3, la nota feta pública anomena els terroristes com a "soldats de l'Estat Islàmic" i justifica l'atemptat per la crida feta a colpejar "els països de la coalició".
Si es confirma aquesta autoria, l'atac al cor de la capital catalana se sumaria a tot un seguit d'atemptats que l'organització gihadista ha perpetrat arreu d'Europa, en nombroses ciutats. En aquest cas, el nombre de víctimes seria de 13 morts i d'una vuitantena de ferits, segons les últimes informacions, i el mode d'actuació ha estat l'atropellament massiu, una via iniciada recentment per l'Estat Islàmic en molts dels darrers atemptats.
Estat Islàmic reivindica l'atemptat de Barcelona
L'organització gihadista s'ha fet seva l'autoria de l'atac i el justifica per la crida dels EUA a intensificar l'ofensiva internacional contra els islamistes radicals
ARA A PORTADA
-
ERC no presentarà divendres el veto als pressupostos per donar marge a la negociació Lluís Girona Boffi
-
L'esmena a la totalitat als pressupostos: una eina de pressió que no és irreversible ni immediata Lluís Girona Boffi
-
Romero pressiona ERC i avisa que sense pressupostos caldrà «passar el rasclet» a la despesa Redacció
-
-
«Se'l carregaran»: de la dona de Tejero al paper del rei i el CESID, 10 novetats del 23-F Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
17 d’agost de 2017 a
les 19:43
Et pot interessar
-
Política Pantalla superada al Congrés per aconseguir més música en català a les ràdios de tot l'Estat
-
Política
L'inspector que va investigar els Pujol admet que no sap si el pagament de comissions era a canvi d'adjudicacions
-
Política
Junts torna a votar amb PP i Vox per tombar l’escut social i enerva la Moncloa
-
Política
El Parlament demana accelerar el consorci d'inversions que demana ERC
-
Política
Suspenen el ple del Parlament per la caiguda de vidres de la làmpada central
-
Política
Un informe del Parlament qüestiona la factura de 47.000 euros d'una jornada de Junts a Bèlgica
