Per Nadal, és una decisió molt encertada que situa Barcelona en una posició sòlida en el marc europeu i que li permetrà competir amb plena igualtat amb l'aeroport madrileny de Barajas.
En canvi, Duran, s'ha planyut de l'elecció i ha sentenciat que és "un torpede a la línia de flotació del Prat" i un "cop baix contra les possibilitats turístiques de Catalunya". Duran ha culpat Zapatero d'aquesta decisió i l'ha acusat de perjudicar Catalunya "una vegada més".
Joaquim Nadal ha assegurat que l'assignació que s'ha fet dels espais de la Terminal Sud 'en bona mesura respon a les expectatives actuals i possibles del moviment de l'aeroport del Prat' i que 'fa possible que hi hagi més vols intercontinentals' des de Barcelona.
Aena ha decidit repartir entre les aliances que encapçalen One World i Star Alliance aquests espais. Nadal ha assegurat que 'apareix un nou horitzó' en què el Prat 'se situa en termes de competitivitat amb el Madrid i en termes de capacitat de competir amb la majoria d'aeroports europeus'. Nadal ha celebrat que l'assignació tingui caràcter 'revocable', en previsió que en el futur hi pugui haver canvis en l'agrupament de companyies.
Duran acusa Zapatero:"Un cop més ha incomplert la seva paraula i no possibilitarà que l'aeroport de Barcelona sigui un aeroport de primera i un aeroport intercontinental"
El portaveu de CiU al Congrés dels Diputats, Josep Antoni Duran i Lleida, ha afirmat aquest migdia a la roda de premsa posterior a la Junta de Portaveus, que la decisió "salomònica" d'AENA d'adjudicar la T-Sud de l'aeroport d'El Prat de Barcelona a dues aliances, Oneworld i Star Alliance, "és un torpede en la línia de flotació de les esperances i necessitats de Catalunya, dels seus sectors econòmics, del seus sectors turístics, és un torpede en la línia de flotació de la necessitat de Catalunya de comptar amb un aeroport intercontinental".
El dirigent de CiU ha denunciat que "el president del Govern una vegada més incompleix la seva paraula i no possibilitarà que Barcelona sigui un aeroport de primera i un aeroport intercontinental". En aquest sentit, Duran i Lleida ha manifestat que "ho lamentem profundament, creiem que és una mala noticia, més enllà del debat polític i de les discrepàncies" perquè "no hi ha dubte que el que desitjava CiU, tot i saben que no podria participar a la decisió, era que la decisió fos garantir que l'aeroport de Barcelona sigui un aeroport intercontinental".
Duran i Lleida ha especificat que la decisió de l'adjudicació de la nova T-Sud era el més important i "ja ens temíem, i aquest temor acaba de consumar-se, que s'optaria per una opció salomònica o es primària a Iberia".
"Finalment s'adjudica a dues companyies o dues aliances, One World i Star Alliance, Iberia i Spanair, com a companyies bandera d'Espanya" i "nosaltres creiem que és el pitjor que es pot fer amb l'aeroport de Barcelona, és la millor garantia per a que no sigui un aeroport intercontinental", ha criticat.
El portaveu de CiU al Congrés ha argumentat que "se li doni bona part de la T-Sud a una companyia com Iberia que té el seu centre logístic a 600 quilòmetres de l'aeroport de Barcelona fa impensable que Iberia opti per a donar condició de hub i, per tant, donar la condició per a que l'aeroport de Barcelona es converteixi en un aeroport de primera i en un aeroport intercontinental".