Expresos d'ETA demanen alliberar «fins a l'últim dels presos» el 2014

Un periodista els commina a mostrar penediment i demanar “perdó”

Publicat el 04 de gener de 2014 a les 17:30
Uns setanta expresos d'ETA han participat a l'acte de Durango Foto: Europa Press

Expresos d'ETA excarcerats en aplicació de la derogació de la 'doctrina Parot', junt amb altres posats en llibertat anteriorment, han acceptat "tota la responsabilitat en les conseqüències del conflicte” i han alertat que la "solució" a la situació al País Basc haurà de ser política i concretada “en el dret a decidir”. Així mateix, han apostat per "derogar totes les mesures d'excepció" i alliberar durant aquest 2014 “fins a l'últim” dels presos.
 
En un acte convocat a Durango (Biscaia) pel col·lectiu de presos d'ETA, EPPK, uns 70 expresos, entre ells José Antonio López Ruiz 'Kubati', Francisco Javier Martínez Izagirre 'Javi de Usansolo', Isidro Garalde Bedialuneta 'Mamarru', Juan Manuel Piriz López, Ignacio Fernández de Larrinoa i Inés del Río, han mostrat la seva "total conformitat" amb les decisions adoptades per EPPK i han remarcat el seu compromís “total amb el nou escenari polític obert”.
 
Finalitzat l'acte, que no ha inclòs roda de preguntes, un periodista del grup Intereconomía els ha comminat a mostrar penediment i demanar “perdó, aprofitant que estan totes les càmeres al davant”. Els organitzadors de l'acte no han respost a la petició i l'han convidat a abandonar la sala.