El líder de Podem Catalunya, Albano Dante Fachin, trenca definitivament amb el nou partit dels "comuns". En un comunicat, ha anunciat la retirada de la seva candidatura -encapçalada per la diputada Marta Sibina- per intentar formar part de la direcció de Xavier Domènech perquè, al seu judici, no es donen les "condicions" que les seves bases van exigir per participar-hi.
Just una setmana després de signar l'acord per formar part del nou partit dels "comuns" i de presentar una llista per optar a la direcció, el comunicat emès per la direcció afirma que els compromisos per construir una "confluència real" no es compleixen.
La direcció de Podem denuncia, per una banda, que no es garanteix la participació de tots els inscrits del partit perquè aquests s'han de registrar a la plataforma "Un país en comú". També que la resta d'actors de la confluència, Barcelona en Comú, ICV i EuiA, actuen com a "àrbitre i part" i marquen condicions "unilateralment" pels inscrits. Detallen, a més, que l'assemblea fundacional del 8 d'abril "no serà oberta" perquè només podran entrar aquelles persones que hagin estat "verificades" amb el seu DNI. Aquest procés de verificació, afegeixen, suposen que el termini de votació sigui de dos dies menys del previst.
En el seu memorial de greuges, els de Fachin exposen que el reglament de votació "no ha estat consensuat" i que tampoc s'ha ratificat el codi ètic.
Un cop Fachin ha anunciat la retirada de la seva candidatura, els crítics, encapçalats per la diputada Jéssica Albiach, s'han activat ràpidament i han enviat un altre comunicat en el qual asseguren que Podem "sí hi serà" a l'assemblea del 8 d'abril. "S'ha retirat la candidatura d'Albano, que era una de les 3 de Podem per optar a l'executiva de UPEC, les altres dues continuem assumint el repte i la responsabilitat de defensar el millor de Podem en el nou espai", han dit.
Fachin retira la seva candidatura i trenca amb el partit dels «comuns»
Política
El líder de Podem denuncia que "no es donen les garanties democràtiques necessàries" per formar-hi part | Els crítics, encapçalats per Jéssica Albiach, asseguren que Podem sí formarà part del nou partit perquè la seva candidatura es manté
ARA A PORTADA
-
-
Política Rufián desitja l'«ostracisme polític» de Junts: «No vull gent que es dedica a putejar el meu poble» Lluís Girona Boffi
-
-
Economia Foment del Treball critica les polítiques d’habitatge «orientades a buscar culpables» i reclama més oferta Pep Martí i Vallverdú
-
Societat Ajornat el desnonament d'una dona i el seu fill a Manresa gràcies al «decret Maricarmen» Pere Fontanals
Publicat el
29 de març de 2017 a
les 18:41
Et pot interessar
-
Política
Última oferta del govern espanyol a Junts: tramitar el decret en habitatge com a projecte de llei
-
Política
Els Mossos blinden la seu de Junts davant la protesta pel «no» als decrets d'habitatge
-
Política
ERC inclou la governança catalana del Consorci de la Zona Franca a la condonació del FLA
-
Política
El «no» de Junts als decrets d'habitatge fa agonitzar la legislatura a Espanya
-
Política
Sánchez manté els decrets d’habitatge: el «no» de Junts els tombarà
-
Política
Junqueras fa una crida a «construir grans consensos» amb motiu del novè aniversari de l'1-O
