Si no pots dialogar amb el president, almenys intenta fer-ho amb l'expresident. Ahir Artur Mas va provar que Felipe González entengués alguna cosa i va rebre, com sempre, la resposta única del manual de la política espanyola: "No". Però no va ser una negativa qualsevol, va ser un "no" exactament igual al de Mariano Rajoy. El mateix tipus de "no".
Més que argumentar, González va amenaçar. Segons ell, el camí per al reconeixement del dret a l'autodeterminació és inviable perquè Rajoy i tots els presidents que en el futur hi hagi a La Moncloa continuaran negant-se a reconèixer res. També va advertir que hi ha el perill de despertar el nacionalisme espanyol -amb conseqüències suposadament tràgiques que no va definir- i, finalment, va desenterrar els 300 mil morts dels Balcans per advertir el Parlament de Catalunya de les conseqüències de depèn quines declaracions unilaterals... Sempre hi ha pistolers del GAL per amenaçar.
El pal va ser ben visible. I la pastanaga, l'habitual: Es pot negociar alguna cosa millor al Consell de Política Fiscal i Financera i, depèn de com, potser hi ha la possibilitat de respectar les escoles catalanes. En fi, el "no" de sempre. Felipe González s'ha fet vell, però no ha perdut el cinisme.
ARA A PORTADA
Publicat el 02 de febrer de 2014 a les 22:59
Et pot interessar
-
Política Un relleu a Junts que va més enllà de les municipals
-
Política El PP s'indigna per una activitat de «tir al feixista» a la festa major de la UPF
-
Política Illa defensarà la «diversitat» i la necessitat de «sumar capacitats» a la conferència de presidents
-
Política Salvavides dels Comuns al Govern per la taxa turística: ajornament a canvi de 60 milions per la compra d'habitatge
-
Política Segones Creus de Sant Jordi del postprocés: «Cal que insistim en allò que ens uneix»
-
Política Els canvis fiscals no inquieten (per ara) els promotors del Hard Rock