Si no pots dialogar amb el president, almenys intenta fer-ho amb l'expresident. Ahir Artur Mas va provar que Felipe González entengués alguna cosa i va rebre, com sempre, la resposta única del manual de la política espanyola: "No". Però no va ser una negativa qualsevol, va ser un "no" exactament igual al de Mariano Rajoy. El mateix tipus de "no".
Més que argumentar, González va amenaçar. Segons ell, el camí per al reconeixement del dret a l'autodeterminació és inviable perquè Rajoy i tots els presidents que en el futur hi hagi a La Moncloa continuaran negant-se a reconèixer res. També va advertir que hi ha el perill de despertar el nacionalisme espanyol -amb conseqüències suposadament tràgiques que no va definir- i, finalment, va desenterrar els 300 mil morts dels Balcans per advertir el Parlament de Catalunya de les conseqüències de depèn quines declaracions unilaterals... Sempre hi ha pistolers del GAL per amenaçar.
El pal va ser ben visible. I la pastanaga, l'habitual: Es pot negociar alguna cosa millor al Consell de Política Fiscal i Financera i, depèn de com, potser hi ha la possibilitat de respectar les escoles catalanes. En fi, el "no" de sempre. Felipe González s'ha fet vell, però no ha perdut el cinisme.
ARA A PORTADA
Publicat el 02 de febrer de 2014 a les 22:59
Et pot interessar
-
Política ERC exigeix apujar els impostos fins al 50% a qui especuli amb l'habitatge
-
Política Catalunya i Euskadi demanen a la UE fons permanents per construir habitatge
-
Política Ferran Torrent torna el Premi de les Lletres Valencianes per l'anticatalanisme de Mazón
-
Política Dalmau i Parlon compareixeran a petició pròpia al Parlament per explicar la gestió dels aiguats
-
Política ERC exigeix a Collboni un fons de 10 milions d'euros per als barris afectats pel turisme en el pressupost
-
Política Ni rastre dels pressupostos