Fiscalia no veu delicte d'odi en demanar el bombardeig d'Arenys de Munt

L'alcalde del municipi, Joan Rabasseda, acusa el fiscal de sumar-se a la catalanofòbia judicial dels delictes d'odi denunciats contra catalans

Publicat el 08 de setembre de 2018 a les 19:08
La Fiscalia ha determinat que la piulada que demanava el bombardeig del municipi d'Arenys de Munt, on es va realitzar la primera consulta per la independència de Catalunya, no és delicte d'odi.

Segons informa La Vanguardia, el fiscal considera un "greu error" el missatge però no té "l'entitat suficient" per considerar-se una "incitació a l'odi". El tuit, que es va publicar a Twitter l'any 2016, va ser denunciat pel consistori d'Arenys de Munt.
 

La piulada que demanava el bombardeig d'Arenys de Munt Foto: Twitter


Així doncs, un any i mig després, la denuncia ha estat arxivada. L'actual alcalde del municipi, Joan Rabasseda, ha afirmat que aquest és un altre cas de "la catalanofòbia" que demostra la Fiscalia en arxivar denuncies o delictes d'odi contra els catalans.

Rabasseda ha volgut recordar que la policia espanyola ha detingut anteriorment a un jove de Premià de Dalt per amenaçar per les xarxes a diputats de Ciutadans i una altra persona de Torroella de Montgrí per insultar Xavier Garcia Albiol, president del PP català.