La presidenta del Parlament, Carme Forcadell, comença aquest dimecres la ronda de consultes amb els diversos grups de la cambra per tal de proposar un candidat a la presidència de la Generalitat. Les primeres reunions seran amb Catalunya Sí que es Pot i amb la Candidatura d'Unitat Popular. Amb el president del grup que integra ICV, EUiA i Podem, Lluís Rabell, hi parlarà a les deu del matí, mentre que a Antonio Baños, de la CUP, el rebrà a les onze.
Les rondes de contactes continuaran dijous i s'acabaran divendres. La darrera trobada serà amb el representant del grup més gran del Parlament, el de Junts pel Sí. Es tracta d'un tràmit parlamentari que s'ha d'iniciar per tal de complir amb el que marca el reglament de la cambra. És a dir, que deu dies després de constituir-se el Parlament es faci el primer debat d'investidura, i això és dilluns de la setmana que ve, dia 9 de novembre.
Totes les trobades amb els representants dels grups es faran al despatx d'audiències de la presidenta. Quan acabi la ronda de contactes, Forcadell haurà de proposar un candidat a la presidència, que si no hi ha una sorpresa majúscula serà Artur Mas, ja que és el candidat del grup més gran i no hi ha acord previsible de la resta de diputats per tal de presentar una proposta alternativa. Una vegada la presidenta tingui la proposta, convocarà el ple d'investidura.
Forcadell comença a parlar amb els grups per proposar un candidat a la presidència
Els primers amb qui parlarà la presidenta del Parlament aquest dimecres seran els representants de Catalunya Sí que es Pot i de la CUP
ARA A PORTADA
Publicat el 03 de novembre de 2015 a les 18:23
Et pot interessar
-
Política
El malestar de les dones del PSOE es cobra una nova dimissió
-
Política
Embolic per un edifici al centre de Barcelona: les acusacions de «pelotazo» frenen els plans de Collboni
-
Política
El desacord entre el PP i Vox pels pressupostos envia l'Aragó a eleccions anticipades
-
Política
La jutgessa de la dana cita Feijóo com a testimoni per les converses amb Mazón
-
Política
La crisi al PSOE sacseja la Moncloa: Yolanda Díaz exigeix a Sánchez un «canvi profund» al govern espanyol
-
Política
El CIS veu Pedro Sánchez immune als casos de corrupció i assetjament
