La presidenta de l'ANC, Carme Forcadell, ha instat el president de la Generalitat, Artur Mas, a mantenir el full de ruta sobiranista, que inclou la celebració d'una consulta el 9 de novembre, perquè surt "reforçat" després de les eleccions europees d'aquest diumenge.
La presidenta de l'ANC ha celebrat que els tres partits que van tancar l'acord sobre la consulta al desembre i que es presentaven en aquestes eleccions hagin guanyat votants: ERC, CiU i ICV-EUiA.
El procés surt reforçat, ha argumentat Forcadell, que ha titllat d'"espectaculars" les dades de republicans i ecosocialistes.
Després d'instar al Govern que presideix Artur Mes a mantenir el seu full de ruta, ha apreciat que "els partits unionistes perden posicions, especialment el PP" a Catalunya, que passa de tercera a cinquena força.
Participació
Quant a la participació, ha assegurat que li hagués agradat superar el 50%, però creu que el fet que a Catalunya la participació sigui major que la mitjana europea suposa llançar un missatge a nivell comunitari.
"La nostra participació està per sobre de la mitjana europea i això demostra l'interès dels catalans perquè saben que Europa ens mira", ha agregat.
Forcadell demana a Mas a mantenir el full de ruta perquè surt «reforçat»
Quant a la participació, ha assegurat que li hagués agradat superar el 50%
ARA A PORTADA
-
Junts entra al cos a cos amb Aliança en la cursa municipal: «Som l'únic veritable vot útil» Oriol March
-
-
Niubó es mostra satisfeta amb el preacord: «Els catalans seran dels docents més ben pagats de l'Estat» Neus Climent
-
La USTEC celebra el preacord però encara no desconvoca les vagues previstes per dilluns Neus Climent
-
Educació pacta amb els dos principals sindicats per posar fi a la crisi: les claus de l'acord Gerard Mira
Publicat el
25 de maig de 2014 a
les 22:18
Et pot interessar
-
Política
El «Show Must Go On» de Pedro Sánchez
-
Política
El govern espanyol portarà «com més aviat millor» la pròrroga de lloguers al Congrés
-
Política
La crisi al PSOE confirma Illa com a primer soldat de Sánchez
-
Política El jutge acorda agrupar les acusacions populars del cas contra Zapatero sota la direcció del PP
-
Política El PP retalla distàncies amb Sánchez abans dels escàndols del PSOE, segons el CIS
-
Política
Fracassa l'intent d'una consulta a la militància d'ERC sobre els pressupostos d'Illa
