El fiscal superior de Catalunya, Francisco Bañeres, seguirà amb tota probabilitat al càrrec després que d'aquí poques setmanes el govern espanyol el renovi per cinc anys més. Ningú més ha presentat candidatura i, per tant, el fiscal general de l'Estat, Álvaro García Ortiz, proposarà el seu nomenament al Consell Fiscal del 9 de maig, que previsiblement el ratificarà i l'elevarà al Consell de Ministres perquè el faci oficial.
En el cas de la Fiscalia Provincial de Barcelona, serà previsiblement Neus Pujal, ex fiscal d'àrea de Sabadell, qui substitueixi Concepción Talón, que s'acaba de jubilar, ja que tampoc s'ha presentat cap altre candidat. El procés de nomenament serà el mateix que el de Bañeres.
Bañeres, ex fiscal delegat de delictes econòmics a Barcelona i que va dur una part del 'cas Palau', va substituir José María Romero de Tejada, després que aquest morís de forma sobtada el novembre del 2017. El febrer del 2018 va ser una de les autoritats de la judicatura que es va aixecar de la cadira i va marxar de l'acte al Col·legi de l'Advocacia de Barcelona on l'aleshores president del Parlament, Roger Torrent, va dir que a Catalunya hi havia "presos polítics". Des d'aleshores la fiscalia ha acusat diversos líders independentistes en judicis contra el "procés", però Bañeres ha mantingut un perfil públic baix.
Per la seva banda, Pujal ha estat en els últims mesos en comissió de servei a la Fiscalia Superior i, per exemple, ha dut el judici contra la consellera d'Exteriors, Meritxell Serret. Però la seva trajectòria està marcada per més d'una dècada com a fiscal d'àrea de Sabadell on, per exemple, s'ha instruït el "cas Mercuri" de corrupció municipal contra l'exalcalde de la ciutat Manuel Bustos.
Francisco Bañeres continuarà cinc anys més com a fiscal superior de Catalunya
Neus Pujal, ex fiscal en cap de Sabadell, nova fiscal provincial de Barcelona
ARA A PORTADA
-
Les excel·lents previsions per als bolets reobren el debat sobre la massificació del bosc Pere Fontanals | Arnau Urgell i Vidal
-
-
Illa i Pradales fan pinya perquè l'oficialitat del català i el basc a Europa «sigui una realitat» Redacció
-
-
ERC activa el rellotge perquè el PSOE avali la delegació de l'IRPF a la Generalitat Lluís Girona Boffi
Publicat el 24 d’abril de 2023 a les 17:59
Et pot interessar
-
Política L’advocat general del TJUE es pronunciarà el 13 de novembre sobre la llei d’amnistia
-
Política Oriol López, nou diputat d'ERC al Parlament en relleu de Ruben Wagensberg
-
Política Jordi Pujol sol·licita seguir el seu judici de manera telemàtica
-
Política Junts porta al Congrés la proposta d'enduriment dels permisos de paternitat per als temporers migrants
-
Política Què està passant al PP català? Decapitació a Tarragona i malestar al territori
-
Política L'alemany Merz, fred amb l'oficialitat del català a Europa: «Entenc l’interès, però ja veurem com es resol»