El president de Foment del Treball, Joaquim Gay de Montellà, considera que "cinc-cents anys d'història en comú no es poden canviar en sis". "El nostre camí és tot el que està dins del marc legal", ha afegit. Preguntat sobre el referèndum anunciat pel president Puigdemont, Gay de Montellà ha dit que els semblaria bé tot el que es plantegi fins de la llei.
Sobre la llei de transitorietat jurídica que elaborarà el Parlament, el president de Foment ha afirmat que ells estan amb la legalitat espanyola: "Respectem la nostra Constitució, des de la del 1812. La Constitució del 1978 és la que ha cristal·litzat en l'Espanya moderna". Salvador Guillermo, director d'Economia de Foment que acompanyava Gay de Montellà, ha reblat dient que "no hi ha dues legalitats, de legalitat només n'hi ha una".
El líder de Foment no ha volgut respondre a la pregunta de què ha de fer el govern de l'Estat en cas que es convoqui el referèndum unilateralment. Gay ha dit que ell creu que abans d'un any hi haurà una proposta de l'Estat, però no creu que sigui abans de l'1 d'octubre "perquè és molt poc temps". Sobre reformes que caldria incloure aquesta proposta, ha assenyalat aspectes de "la personalitat de Catalunya, la gestió tributària i una millora de les infraestructures, com el corredor mediterrani".
Amb Cristóbal Montoro
Gay de Montellà ha presentat l'assemblea general de la patronal catalana, el màxim òrgan de la corporació, que se celebrarà aquesta tarda. Serà inaugurada pel ministre d'Hisenda, Cristóbal Montoro, qui precisament aquests dies està sota pressió després que el Tribunal Constitucional tombés l'amnistia fiscal propugnada pel seu ministeri.
Gay de Montellà ha definit l'any 2016 com l'any en què s'han posat en valor les reformes necessàries per impulsar l'economia, un panorama que no era imaginable el 2011, quan la marca Espanya estava molt afectada. Gay ha fet una valoració positiva de l'escenari econòmic a l'estat, ha dit que "tenim un país segur, aquest any ens visitaran més de 83 milions de turistes, hem crescut en innovació i internacionalització, i ara ens admiren". El president de Foment ha subratllat la unitat d'acció de les administracions, Estat, Generalitat i Ajuntament, per assolir l'Agència Europea del Medicament, que ha de ser "imbatible".
"El nostre compromís és la indústria", ha dit Gay de Montellà, "que és el que dona creixement i estabilitat". Els serveis són molt importants, ha afegit, però és la indústria la que assegura la força de l'economia catalana. El líder de Foment ha comparat el quadre econòmic del 2007, basat en el creixement del deute i l'acceptació del dèficit, i el del 2017, erigida sobre la indústria i el rebuig a créixer més en deute.
Gay de Montellà: «500 anys d'història en comú no es poden canviar en sis»
El president de Foment del Treball confia en una proposta de l'Estat per a Catalunya, però no abans de l'1 d'octubre "perquè és poc temps"

- Gay de Montellà i Salvador Guillermo avui a Foment | Foment del Treball -
- | Foment del Treball
ARA A PORTADA
Publicat el 12 de juny de 2017 a les 13:42
Actualitzat el 12 de juny de 2017 a les 20:25
Et pot interessar
-
Política Albiol: «Molts llatinoamericans tenen costum de fer festes a la platja, però no és acceptable»
-
Política Mas es querella contra Fernández Díaz, Cospedal i l'empresa israeliana NSO per l'operació Catalunya i l'espionatge amb Pegasus
-
Política El Govern anuncia un primer paquet d'ajudes per combatre els aranzels de Trump
-
Política El Consorci per a la Normalització Lingüística defensa que hi ha «més interès que mai» en aprendre català
-
Política La propera conferència de presidents autonòmics serà a Barcelona el 6 de juny
-
Política Sánchez acusa el PP d'utilitzar un «delicte» com la filtració dels WhatsApp per intentar tombar-lo