Quart Cinturó, Ronda Nord o B-40. Són molts els noms que se li ha atorgat a la via que ha de connectar el Vallès Occidental: Terrassa amb Sabadell i Castellar. Ara, mesos després que ERC acceptés tirar endavant la infraestructura a canvi d'aconseguir pactar amb el PSC els pressupostos de la Generalitat, l'administració catalana i l'espanyola han arribat a un acord pel que fa al traçat, segons ha avançat La Vanguardia.
En el mateix pacte el govern de Sánchez també s'hauria compromès a fer arribar 914 milions d'euros a Catalunya per la millora d'altres infraestructures, tal com li havia demanat l'executiu d'Aragonès a canvi de l'aprovació dels pressupostos generals. Després de diverses negociacions, la signatura de l'acord estaria prevista per aquesta setmana, abans de l'inici de la campanya electoral pel 23-J.
D'aquesta manera, ERC i el PSC han aconseguit el que volien. D'una banda, els socialistes podran tirar endavant la B-40 i els republicans, accepten la proposta perquè va acompanyada dels 900 milions d'euros dels pressupostos generals. Un acord, doncs, que sembla satisfer ambdues bandes.
[noticiadiari]2/258676[/noticiadiari]
Segons fonts del Govern, ja fa setmanes que el protocol per la Ronda Nord estava enllestit però la Generalitat no ha volgut signar l'acord fins que ha tingut el compromís per part de l'executiu de Sánchez que es rebrien els milions acordats.
D'aquesta manera, cada vegada està més a prop fer la connexió entre Terrassa i Sabadell per la Ronda Nord i que aquesta es pugui allargar fins a Castellar del Vallès. No obstant això, un dels acords remarca el fet d'evitar anomenar el nou tram viari com una via d'alta capacitat, de manera que no estaria previst que hi hagi doble carril per banda.
Aquesta és una de les exigències del territori que no vol que la futura Ronda Nord es converteixi en una autopista d'alta capacitat sinó una via de comunicació complementària per la part nord de les capitals vallesanes, com estableix el Pla Especial de Mobilitat del Vallès. D'aquesta manera es donarà sortida al tram del Quart Cinturó que connectarà Terrassa amb Abrera i que suposarà un increment del volum de trànsit rodat que arribarà a la ciutat.
En les negociacions el Govern va insistir que la Ronda Nord no es financés amb la disposició addicional tercera de l'Estatut, sinó amb els pressupostos generals, tal com s'ha acordat. Amb tot, però malgrat l'acord al qual s'ha arribat, encara quedarà acordar el conveni per l'execució de les obres que servirà per marcar el traçat final així com el calendari d'obres.
Dels més de 900 milions d'euros que el govern espanyol transferirà a la Generalitat està previst que s'inverteixin 384 milions a la C-32 al Maresme, 250 milions per millorar els accessos a l'AP-7 i l'AP-2, 260 milions més per l'Eix Pirinenc i 20 milions per Rodalies i FGC. Entre d'altres es milloraran rotondes, carrils bici, accessos, intercanviadors ferroviaris etc.
Generalitat i Estat desbloquegen la B-40 a canvi d'executar obres acordades per 914 milions
La signatura de l'acord es farà abans de l'inici de la campanya electoral del 23-J

- El tram de la Ronda Nord en el seu pas per Terrassa. -
- ACN / Albert Segura
Ara a portada
-
Economia Junts diu que el seu aval a l'informe de Competència dona arguments a Sánchez per frenar l'opa al Sabadell Bernat Surroca Albet
-
-
Política Ayuso, la creadora del nacionalisme madrileny que escalfa a la banda per dirigir el PP Tania Tapia Díaz
-
Política La CUP, un any després del 12-M: del declivi electoral a la negociació (puntual) amb el Govern Sara Escalera
-
Publicat el 02 de juliol de 2023 a les 18:32
Et pot interessar
-
Política Illa i Montero reivindiquen la relació «estratègica» entre Catalunya i Andalusia en ple debat del finançament
-
Política Una vintena de diputats del Parlament s'apunten al servei d'assessorament per millorar l’ús del català
-
Política L'anunci contra Mazón a Times Square: «Tenim 228 raons perquè no tornes»
-
Política Junts trenca aquesta tarda un silenci incòmode sobre l'aval de la CNMC a l'opa contra el Sabadell