
Després que l'eurodiputat del Partit Conservador britànic Charles Tannock el felicités per la victòria de Mariano Rajoy a les eleccions de novembre, García-Margallo no va dubtar en respondre-li amb un no pas gaire diplomàtic: "Gibraltar espanyol!". L'eurodiputat, per sortir del pas, va optar per un asèptic: "Ja ho veurem..."
Avui, el director d'El Confidencial Digital Javier Fumero, alerta contra bromes com aquesta: "Ha de reobrir Espanya un debat com aquest? Pot exigir-li legalment al Regne Unit la sobirania del penyal? [...] És molt senzil. Els mateixos arguments que utilitza Espanya per a reclamar la colònia britànica, pot emprar-lo, per exemple, Portugal -argumenten alguns- per a exigir-nos el retorn d'allò que consideren seu: Olivença."
De fet, Portugal no reconeix formalment la sobirania espanyola d'Olivença i la frontera entre ambdós estats queda, internacionalment parlant, com a no-determinada. El Marroc, al seu torn, també reclama la sobirania sobre onze territoris ocupats per l'Estat espanyol, entre els quals hi ha Ceuta, Meillla i l'illot de Perejil.