Tot indica que el nou ministre d'Afers Estrangers, José Manuel García Margallo, tindrà la seva gràcia. De moment, sembla que la seva prioritat és un únic afer estranger: el de la recuperació de la sobirania espanyola sobre Gibraltar. Per això va pel Parlament europeu saludant els eurodiputats britànics amb un curiosíssim "Gibraltar español", tot aixecant el dit índex de la mà dreta.
L'excel·lentíssim senyor i el seu equip sembla que treballen des de Madrid en un projecte de cosoberania transitòria, que inclouria una fase amb dos caps d'estat -el rei espanyol i la reina britànica- i la cessió de la base naval a la marina de Sa Majestat. Curiosament, posen com a exemple Andorra, tot i que Espanya no hi té cap mena de sobirania i l'estat andorrà està oficialment representat a les Nacions Unides.
Però per arribar a aquest final feliç espanyol les parts, com a mínim, s'haurien de reunir. L'inconvenient és que la part espanyola no accepta la presència del govern de Gibraltar i els britànics diuen que no poden prendre decisions contra la voluntat dels ciutadans del penyal. García-Margallo creu haver trobat la solució: incorporar-hi la Junta d'Andalusia i així, al seu entendre, es recupera la simetria.
El que dèiem, serà divertit seguir aquest ministre amb les seves coses nonacionalistes de ciutadà del món ara que el que importa és l'atur i la crisi. O això diuen.
ARA A PORTADA
-
Ampliar el dret a vot als 16 anys tindria un efecte minúscul en la intenció de vot Ona Sindreu Cladera
-
7.400 pisos en deu anys: les compres de la Generalitat i Barcelona en plena crisi habitacional David Cobo
-
Què és el tanteig i retracte, la via a l'alça per comprar pisos privats i fer-los públics? David Cobo
-
-
Publicat el 01 de febrer de 2012 a les 22:59
Et pot interessar
-
Política Ayuso diu ara que les llengües cooficials són una «riquesa» però que no poden usar-se per dividir
-
Política «Rendeixi's a la democràcia»: el PP porta al carrer el clam per exigir eleccions a Sánchez
-
Política Estrena de logo i missatge renovat: així és la nova CUP
-
Política Canvi radical d'Iñaki Urdangarin després de cinc anys de presó: ara és «coach emocional»
-
Política Espadaler afirma que l'amnistia i el retorn de Puigdemont ajudarien a resoldre «un capítol dolorós»
-
Política Centenars de persones es manifesten a Badalona «contra la reacció i el feixisme»