L'acte institucional de la Diada que co-organitzen Govern i Parlament tindrà el mateix caire -i preu, 269.000 euros- que les edicions anteriors. Ara bé, amb una crida a l'unitat i al respecte formal i institucional a la Diada nacional de Catalunya.
Un avís clar a la líder del PPC, Alícia Sánchez-Camacho que, de moment, manté amatent a l'organització per si hi assisteix o no. "Cal saber diferenciar els espais de debat polític i els institucionals", ha recomanat aquesta tarda el conseller de Presidència, Francesc Homs, en la presentació de la celebració.
L'acte central se celebrarà al Parc de la Ciutadella el dia 11 a dos quarts de dotze del matí i, el dia anterior, el Parlament lliurarà la Medalla d'Honor de la Cambra a l'activista Núria Gispert, la cuinera Carme Ruscalleda i a la biòloga Anna Veiga.
Pel que fa l'acte institucional es recordaran efemèrides com ara el 800 aniversari de la Batalla de Muret, el 600 aniversari de la mort de Bernat Metge, el 50 aniversari de la mort de Carmen Amaya, el centenari del naixement de Salvador Espriu així com el cent anys de la promulgació de les normes ortogràfiques.
A més, un ventall d'artistes donaran veu i cos a les actuacions que dirigirà Joan Ollé i conduits per Mercè Pons. Joan Pere-Viladecans ha estat l'encarregat de dissenyar la imatge de la Diada. La senyera que presidirà l'acte és la d'Arenys de Mar, imaginari de la Sinera de Salvador Espriu.
Govern i Parlament demanen unitat per la Diada
L'acte institucional costarà 269.000 euros. De moment, els organitzadors no tenen coneixement si el PP hi assistirà o no
ARA A PORTADA
-
Punt i final al pacte Junts-PSOE: la militància avala la ruptura amb Sánchez Oriol March | Bernat Surroca Albet
-
Jaume Giró, després del trencament Junts-PSOE: «Cal evitar el tacticisme i defugir la retòrica erma» Oriol March
-
ERC, davant del «trencament» de Puigdemont amb Sánchez: entre l'escepticisme i el compromís amb la negociació Bernat Surroca Albet
-
Sánchez admet cobraments en efectiu, però sempre «dins de la legalitat»: «El finançament del PSOE és net» Bernat Surroca Albet
-
Mazón anuncia una compareixença per la dana i diu que «es fa càrrec» dels insults dels familiars de les víctimes Natàlia Pinyol
Publicat el 04 de setembre de 2013 a les 18:05
Et pot interessar
-
Política
Aznar assegura que Pujol va prioritzar la immigració magribina per evitar la llatinoamericana
-
Política
Junts denuncia que la Generalitat hagi contractat tecnologia xinesa per desplegar la fibra òptica pública
-
Política
BComú exigeix a Collboni que prohibeixi ja les compres d'habitatge especulatives si vol pressupostos
-
Política
I Esquerra, què?
-
Política
Junts avala la llei de Sánchez que obliga les grans empreses a respondre en català
-
Política
Al PP se li acumulen les desgràcies
