És campanya electoral, època de promeses i de repassar objectius complerts.
Als debats televisius, les entrevistes en premsa i els mítings en grans auditoris les dades prenen vida en boca de la classe política que intenta guanyar de nou la confiança de la ciutadania.
Sense anar més lluny, l'executiu de Mariano Rajoy ha defensat en diverses ocasions haver creat 550.000 llocs de treball. Tot i així les dades estadístiques no són tant positives. Un grapat de visites Institut d'Estadística de Catalunya (IDESCAT)- són suficients per confirmar o desmentir la multitud d'afirmacions que entonen els candidats durant la campanya electoral.
Per veure com ha evolucionat Catalunya a nivell econòmic i social i en quina posició es troba respecte el conjunt de l'estat espanyol i de Unió Europea, navega pel gràfic.
Concretament, la taxa d'atur és superior a la que hi havia quan els populars van arribar al poder l'any 2011. De fet, a l'estat espanyol el 24% de les persones en edat activa, no troben feina. És especialment rellevant el cas de l'atur juvenil que va arribar al 50,2% l'any 2012.
Més enllà de d'aquesta qüestió, durant la darrera legislatura també ha augmentat el deute públic, que ha passat de representar un 69% del producte interior brut (PIB) l'any 2011 a un 97%, i l'índex de desigualtat, que ha assolit el seu màxim històric de 6,7 l'any 2014.
A l'altra cara de la balança s'hi troba el salari anual mitjà brut, que s'ha mantingut pràcticament estàtic des de l'any 2008. En aquest període ha pujat 800 euros, un import molt baix tenint en compte que del 2007 al 2008 va augmentar 1.300 euros.
GRÀFIC Com ha canviat Catalunya en les últimes legislatures?
Evolució econòmica i social dels darrers quinze anys (2000-2014) | Augmenta el deute públic, l'atur i la desigualtat | Baixen els salaris i la inversió en R+D
ARA A PORTADA
Publicat el 14 de desembre de 2015 a les 18:20
Actualitzat el 15 de desembre de 2015 a les 13:21
Et pot interessar
-
Política El PSOE troba la palanca que li faltava per erosionar Feijóo amb el cas Montoro
-
Política Què hi ha darrere la dimissió de Laia Estrada com a diputada de la CUP?
-
Política Gabriel Rufián, el vers (cada cop més) lliure d'ERC a Madrid
-
Política Unes 200 persones protesten davant el Liceu per la presència de Felip VI a Barcelona
-
Política La dimissió de Laia Estrada com a diputada obre una crisi a la CUP
-
Política La diputada del PP Noelia Núñez dimiteix després d'admetre les mentides al currículum