L'assemblea de Guanyem Badalona en Comú (aliança de la qual en formen part els comuns i la CUP) ha decidit ja oficialment que l'encara alcaldessa de la ciutat, Dolors Sabater, tornarà a ser la candidata a l'alcaldia el 2019. L'anunci arriba a menys de 24 hores que es voti la moció de censura que presenten PP, PSC i Cs per fer caure l'actual govern municipal i fer alcalde el socialista Álex Pastor.
En aquest sentit, des de Guanyem fan una última crida als socialistes perquè no facin de "crossa" del PP de Xavier Garcia Albiol i apel·len a la unitat de les esquerres per guanyar els comicis municipals del pròxim any. Guanyem manté oberta la seva ronda de contactes amb ICV-EUiA i també amb ERC perquè s'integrin a la candidatura conjunta.
Ampliació del codi ètic a un segon mandat
Durant l'anunci de la candidatura de Sabater, els portaveus de Guanyem han explicat que tot i que el codi ètic del partit establia fins ara una limitació dels càrrec a un únic mandat, ara s'ha optat per dotar a l'assemblea del partit dels mecanismes necessaris perquè, en cas que el patit demani a algú que pugui repetir, aquesta limitació s'estengui a un segon mandat.
De moment, l'assemblea ha validat que Sabater repeteixi i ara està per veure si en la confecció de la llista electoral es concedeix també aquest privilegi a altres regidors de l'actual govern municipal perquè puguin tornar a ser el pròxim mandat al consistori. Aquesta fase s'afrontarà més endavant, quan s'acabi de definir quins partits acaben integrant-se a la candidatura.
En aquest sentit, des de Guanyem reivindiquen un "front ampli" d'esquerres que pugui incloure els actuals socis de govern d'ICV-EUiA i ERC i persones de moviment socials amb qui es pugui definir la continuïtat d'un projecte "progressista i de les classes populars". Les converses amb ICV-EUiA sembla que van pel bon camí, mentre que ERC, per la seva banda ja ha anunciat que també té candidat a encapçalar la seva llista, Oriol Lladó.
Sobre la moció de censura d'aquest dimecres, Guanyem fa una darrera crida al PSC: "Han de decidir si volen ser la crossa del PP de la més extrema dreta o si vol ser un partit de progrés", ha etzibat un dels portaveu de la confluència, Eduardo Ramos.
Guanyem Badalona anuncia que Sabater tornarà a ser candidata a les municipals del 2019
La confluència entre els comuns i la CUP escull que l'encara alcaldessa repeteixi com a cap de cartell el dia abans d'afrontar la moció de censura
ARA A PORTADA
-
Què passa a TV3 i Catalunya Ràdio? Reticències sindicals pel 3CatInfo i el futur de les redaccions Víctor Rodrigo
-
-
L'opa es complica: els accionistes del Sabadell aproven la venda de TSB i el repartiment de dividends extraordinari Bernat Surroca Albet | Pep Martí i Vallverdú
-
El Govern veu «compatible» negociar els pressupostos mentre s'avança en els acords d'investidura Redacció
-
Publicat el 19 de juny de 2018 a les 18:09
Et pot interessar
-
Política Collboni prohibeix les rutes de l'alcohol a tot Barcelona
-
Política La Generalitat Valenciana condecora als policies que van escortar Carlos Mazón el dia de la dana
-
Política De la neutralització a l'exigència dels socis: l'1x1 de l'oposició un any després de la investidura d'Illa
-
Política Aliança Moncloa-Palau contra el «dúmping fiscal» d'Ayuso
-
Política Suspenen temporalment l'expedient disciplinari obert als tres mossos acusats d'ajudar Puigdemont a fugir
-
Política Santos Cerdán denuncia des de la presó una persecució de l'UCO i assegura que és innocent