Després de la consulta d'ERC i les exigències de Junts per Catalunya (JxCat), Pedro Sánchez ja té un mapa més clar de què li reclama l'independentisme per negociar la investidura. El líder del PSOE requereix l'abstenció dels republicans, amb qui ja negocia a través de dos equips definits a finals de la setmana passada. No ha mantingut per ara cap contacte amb JxCat, que amb vuit diputats podria no ser necessària en cas que els seus socis de Govern acordessin mesures per investir Sánchez.
Aquestes són, per ara, les demandes de les tres formacions independentistes -inclosa la CUP, la que més ancorada es troba en el no al Congrés- cap al president del govern espanyol en funcions. El compte enrere ja està en marxa.
[despiece]Què demana ERC?
- Un diàleg entre governs que reconegui totes les parts.
- Una negociació "sense condicions" que permeti parlar de l'autodeterminació i de l'amnistia per resoldre la situació dels presos i els exiliats.
- Un calendari clar i ràpid que permeti als dos executius asseure's a la taula abans de la investidura com a gest de bona voluntat.
- Garantir mecanismes per al compliment de les qüestions que s'acordin a la mesa de negociació, inclòs que els catalans puguin votar el contingut que en surti.
[/despiece]
[despiece]Què demana JxCat?
- Reconeixement de Quim Torra i de Carles Puigdemont com a interlocutors, a banda de tenir en compte els presos com a dirigents vàlids per dialogar-hi.
- Implantar la figura del mediador internacional per supervisar les converses.
- Diàleg "sense condicions ni exclusions" en els continguts.
- Qualsevol solució que s'acordi ha de passar per "donar veu als catalans".
- Cordó sanitari contra Vox per tal d'impedir que entri a la mesa del Congrés, com sí que vol fer el PP.
- Fi de la repressió i dels "seus efectes", entre els quals acabar amb les querelles contra la mesa del Parlament i el veto als eurodiputats independentistes.
[/despiece]
[despiece]Què demana la CUP?
- Referèndum d'autodeterminació.
- Fi de la repressió.
- Amnistia per als presos i les preses i retorn dels exiliats.
[/despiece]
GUIA Quin preu posa l'independentisme a l'abstenció?
El diàleg sense condicions ni exclusions, el respecte a les votacions que es facin a Catalunya i el reconeixement de Torra apareixen en les demandes d'ERC i JxCat
ARA A PORTADA
Publicat el 25 de novembre de 2019 a les 19:40
Et pot interessar
-
Política
Urtasun avisa Sánchez que és «molt difícil» que la legislatura continuï sense una «transformació completa» al seu govern
-
Política
El malestar de les dones del PSOE es cobra una nova dimissió
-
Política
El gir de Junts a Madrid no apaga l'enemistat íntima amb ERC
-
Política
Embolic per un edifici al centre de Barcelona: les acusacions de «pelotazo» frenen els plans de Collboni
-
Política
El desacord entre el PP i Vox pels pressupostos envia l'Aragó a eleccions anticipades
-
Política
La jutgessa de la dana cita Feijóo com a testimoni per les converses amb Mazón
