Quim Torra ha enviat una carta a Pedro Sánchez per negociar un referèndum d'autodeterminació. En la missiva, el president demana al dirigent espanyol "parlar de tot en profunditat", tant del projecte del govern espanyol per a Catalunya com també del dret a l'autodeterminació. Aquesta, sosté Torra, "és la solució que pot resoldre el conflicte de manera sostenida i democràtica".
"El poble de Catalunya mereix una resposta valenta i diferent a la que ha rebut fins al dia d'avui", rebla el dirigint independentista. En aquest sentit, Torra ha emplaçat Sánchez a trobar un dia per reunir-se "en pròximes setmanes" al Palau de la Generalitat, tal com ja van acordar en la seva primera trobada a la Moncloa.
La carta arriba l'endemà que Torra plantegés un ultimàtum a Sánchez per negociar un referèndum per a Catalunya. El president va situar l'horitzó al novembre i va advertir que, en cas que l'Estat continuï negant el dret a l'autodeterminació, l'independentisme deixarà caure el govern espanyol. La Moncloa va rebutjar l'exigència del president català, va descartar la independència i va defensar una millora de l'autogovern. L'ultimàtum de Torra, d'altra banda, ha provocat malestar entre els diputats d'ERC i el PDECat a Madrid.
Carta de Torra a Sánchez by naciodigital on Scribd
«Hem de parlar de tot en profunditat»: la carta de Torra a Sánchez per negociar el referèndum
El president del Govern emplaça el president espanyol a trobar un dia per reunir-se per donar una "resposta valenta" a la qüestió catalana
ARA A PORTADA
-
Jordi Pujol, el llegat (i V): Madrid, font de poder i de disputes Ferran Casas i Manresa | Oriol March
-
«A diferència de Pujol, Duran hauria estat encantat de ser ministre amb Aznar» Ferran Casas i Manresa | Oriol March
-
-
Jordi Pujol, el llegat (IV): què és el pujolisme i com es va construir? Ferran Casas i Manresa | Oriol March
-
«El pujolisme és el període més fèrtil de construcció d'estructures d'estat» Ferran Casas i Manresa | Oriol March
Publicat el 03 d’octubre de 2018 a les 12:35
Et pot interessar
-
Política
El Govern recorre al Suprem la sentència que anul·la bona part del decret que blinda el català a l'escola
-
Política
Òscar Ordeig, el conseller de les tres crisis sanitàries que escolta els veterans
-
Política
Junqueras avisa que la Catalunya dels 10 milions és ara «impossible»
-
Política
El «Black Friday» de Sánchez amb Junts atia pugna entre PP i Vox
-
Política
Centenars de persones visiten el Parlament per la commemoració de la primera sessió de 1932
-
Política
Junqueras critica la Constitució i afirma que s'ha utilitzat «contra les ànsies de llibertat del nostre poble»
