Sense bromes: El Jueves és la publicació que eixampla la llibertat d'expressió en aquest país. L'any 2007, un acudit gràfic sobre l'activitat laboral dels Prínceps d'Astúries va donar la volta al món gràcies a que els dibuixants de la revista van assumir riscos. La següent vinyeta, amb l'Audiència Nacional ordenant a la policia que anés pels quioscos a segrestar El Jueves, va ser un ridícul planetari. A hores d'ara, aquest tipus de repressió ja no és imaginable i la revista es cotitza entre els col·leccionistes amb el reclam del segrest.
En aquell moment, el Col·legi de Periodistes de Catalunya va emetre una nota tèbia condemnant el segrest, amb un afegitó poruc que deia que "els mitjans de comunicació han de fer ús de la seva llibertat d'expressió amb respecte a les persones, sigui quina sigui la seva condició. El codi deontològic de què es va dotar el Col.legi de Periodistes de Catalunya demana respecte al dret de les persones a la seva pròpia imatge". Cinc anys després, un comunicat d'aquesta mena -espero- tampoc no seria presentable.
Ara, un altre cop, és la revista que surt els dimecres la que -com el nen del conte- assenyala amb el dit l'evidència de la farsa. I aquest cop ni tan sols és una broma. Així que moltes gràcies, senyors d'El Jueves.
ARA A PORTADA
Publicat el
26 de gener de 2012 a
les 22:59
Et pot interessar
-
Política
Els àudios de Sánchez i les trucades d’Aznar
-
Política
El Govern i els Comuns no es posen d'acord per prohibir la compra especulativa d'habitatge
-
Política Colau demana que Puente dimiteixi «com més aviat millor»
-
Política
Bildu guanyaria les eleccions espanyoles al País Basc amb el PNB en tercer lloc
-
Política
Puente descarta dimitir: «La meva feina és donar la cara i resoldre el problema»
-
Política
Feijóo responsabilitza Sánchez i Puente de l'accident d'Urda: «Si no dimiteixen, els farem dimitir a les urnes»
