Sense bromes: El Jueves és la publicació que eixampla la llibertat d'expressió en aquest país. L'any 2007, un acudit gràfic sobre l'activitat laboral dels Prínceps d'Astúries va donar la volta al món gràcies a que els dibuixants de la revista van assumir riscos. La següent vinyeta, amb l'Audiència Nacional ordenant a la policia que anés pels quioscos a segrestar El Jueves, va ser un ridícul planetari. A hores d'ara, aquest tipus de repressió ja no és imaginable i la revista es cotitza entre els col·leccionistes amb el reclam del segrest.
En aquell moment, el Col·legi de Periodistes de Catalunya va emetre una nota tèbia condemnant el segrest, amb un afegitó poruc que deia que "els mitjans de comunicació han de fer ús de la seva llibertat d'expressió amb respecte a les persones, sigui quina sigui la seva condició. El codi deontològic de què es va dotar el Col.legi de Periodistes de Catalunya demana respecte al dret de les persones a la seva pròpia imatge". Cinc anys després, un comunicat d'aquesta mena -espero- tampoc no seria presentable.
Ara, un altre cop, és la revista que surt els dimecres la que -com el nen del conte- assenyala amb el dit l'evidència de la farsa. I aquest cop ni tan sols és una broma. Així que moltes gràcies, senyors d'El Jueves.
ARA A PORTADA
-
El Govern preveu la reobertura total de Rodalies a principis de la setmana vinent Bernat Surroca Albet
-
-
-
Junts planteja «reordenar» el sistema d'ajudes per fomentar «l'autonomia i no la dependència» Lluís Girona Boffi
-
La Moncloa esquiva l'autocrítica per la debacle a l'Aragó i apunta al PP: «És el llevaneus de Vox» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
26 de gener de 2012 a
les 22:59
Et pot interessar
-
Política
Sirera enfurisma els històrics del PP a Barcelona
-
Política
El finançament irregular de CDC apareix vinculat a Andorra en el judici contra els Pujol
-
Política
La segona proposta del PDUM contempla més de 160.000 nous habitatges a l'àrea metropolitana
-
Política
La Intersindical demana una proposició de llei per establir un SMI català
-
Política
La Generalitat explora vies per assumir l'execució d'obres a Rodalies
-
Política
Els Comuns esperen resposta del Govern en habitatge i Rodalies per avançar en els pressupostos
