El secretari general d’ICV, Josep Vendrell, ha assegurat aquest matí que el discurs del Rei de la nit de Nadal va “estar ple d’eufemismes” i li ha recriminat que no digues “les coses pel seu nom”. “És tan significatiu el que va dir com el que no va dir”, ha glossat Vendrell.
De fet, els ecosocialistes han aprofitat el discurs per definir l'esquema del que hauria de ser reforma que suposadament apuntaria el monarca espanyol, és a dir, la reivindicació de la república.
Vendrell ha recriminat al Rei que no esmentés “com a tal ni el conflicte real que hi ha entre Catalunya i Espanya que és la demanda de l’exercici del dret a decidir”. “A part del diàleg” tampoc esmenta la necessitat del respecte per la voluntat democràtica que té en aquest cas la ciutadania de Catalunya”, ha verbalitzat el secretari general ecosocialista.
"L'actualització”de les normes de convivència després de 35 anys de constitució que planteja el Rei hauria d’incorporar el dret a decidir, el reconeixement de la plurinacionalitat de l’Estat, el blindatge dels drets socials i la supressió de la mateixa monarquia, com una institució anacrònica impròpia del segle XXI”", ha reivindicat el número dos dels ecosocialistes.
ICV aprofita el discurs del rei per defensar la república espanyola
El secretari general dels ecosocialistes demana la supressió de la monarquia
ARA A PORTADA
-
«El PSC té l'obligació de collar el govern de l'Estat per la delegació de l'IRPF» Bernat Surroca Albet
-
-
«Només queda que els accionistes enterrin l'opa»: ofensiva final del Sabadell per frenar el BBVA Redacció
-
Israel crida a «boicotejar» el Mobile World Congress després de les acusacions de Pedro Sánchez Redacció
-
Publicat el 25 de desembre de 2013 a les 12:28
Et pot interessar
-
Política Lluís Companys
-
Política Feijóo, atrapat entre les crispetes d'Abascal (i Ayuso) i la resistència de Sánchez
-
Política Illa reclama «coratge polític» a la UE per anar més enllà de les sancions comercials a Israel
-
Política Illa dona el tret de sortida al seu «tour» europeu amb un viatge llampec a París
-
Política La Diada s'acomiada amb música amb l'acte institucional i a la Festa per la Llibertat
-
Política Independentisme «residual» i que «toca fons»: la premsa espanyola escarneix la Diada