El secretari general d’ICV, Josep Vendrell, ha assegurat aquest matí que el discurs del Rei de la nit de Nadal va “estar ple d’eufemismes” i li ha recriminat que no digues “les coses pel seu nom”. “És tan significatiu el que va dir com el que no va dir”, ha glossat Vendrell.
De fet, els ecosocialistes han aprofitat el discurs per definir l'esquema del que hauria de ser reforma que suposadament apuntaria el monarca espanyol, és a dir, la reivindicació de la república.
Vendrell ha recriminat al Rei que no esmentés “com a tal ni el conflicte real que hi ha entre Catalunya i Espanya que és la demanda de l’exercici del dret a decidir”. “A part del diàleg” tampoc esmenta la necessitat del respecte per la voluntat democràtica que té en aquest cas la ciutadania de Catalunya”, ha verbalitzat el secretari general ecosocialista.
"L'actualització”de les normes de convivència després de 35 anys de constitució que planteja el Rei hauria d’incorporar el dret a decidir, el reconeixement de la plurinacionalitat de l’Estat, el blindatge dels drets socials i la supressió de la mateixa monarquia, com una institució anacrònica impròpia del segle XXI”", ha reivindicat el número dos dels ecosocialistes.
ICV aprofita el discurs del rei per defensar la república espanyola
El secretari general dels ecosocialistes demana la supressió de la monarquia
ARA A PORTADA
Publicat el 25 de desembre de 2013 a les 12:28
Et pot interessar
-
Política
Illa reivindica Ernest Lluch com un garant de «la paraula, la raó i la veritat»
-
Política
ERC presentarà al·legacions per revertir la prohibició d'omplir garrafes de les fonts del govern de Martorell
-
Política
Revolta a ERC Barcelona: dimiteix la majoria de la direcció pel xoc amb la presidenta
-
Política
Ayuso exigeix la dimissió de Sánchez i l'acusa de «pràctiques pròpies d'una dictadura»
-
Política
El TC tomba l'intent dels barons del PP de boicotejar l'amnistia
-
Política
Jordi Pujol ja és a casa després d'una setmana ingressat
