El secretari de política municipal d'ICV i vicepresident d'ICV-EUiA a la Diputació de Barcelona, Màrius Garcia, ha assegurat que "el retorn de CiU al Govern no inspira cap tipus de confiança en la resolució dels problemes del món local". De fet, encara va més enllà quan assegura que la federació nacionalista no ha cregut "mai" en el món local. Així ho expressa Garcia en un text a la revista d'Iniciativa per Catalunya Verds, Treball, del passat mes de desembre. ICV celebrarà la seva Convenció Programàtica a Barcelona el pròxim 19 de febrer, on es debatrà sobre les municipals.
Garcia ha explicat que la seva organització fa mesos que treballa per enfortir el projecte municipalista d'Iniciativa junt amb EUiA i EPM. Considera que els catalans s'hi juguen molt en els comicis municipals en el context de crisi en que està immers el país. En aquest context, manifesta que el seu partit va als ajuntaments "a fer polítiques d'esquerres i ecologistes".
El dirigent ecosocialista defensa que els governs locals han de jugar un paper estratègic en la sortida de la crisi. "El desenvolupament de les previsions estatutàries en matèria local, especialment el nou finançament és fonamental per tal d'assolir aquest objectiu". Garcia també creu que "tot passa per superar les desconfiances que històricament ha tingut l'administració de l'Estat amb els governs locals i que expliquen el dèficit en matèria de finançament".
"Aquests darrers mesos hem aconseguit mobilitzar-nos per la campanya del Parlament i cal que mantinguem aquesta tensió fins al maig del 2011", manifesta Garcia. També assegura que la seva coalició serà "possiblement l'única que plantarà cara a l'onada privatitzadora de la dreta". Segons Garcia, l'objectiu és "garantir la cohesió social de totes les persones" situant "en el centre la defensa d'allò que és públic".
ICV avisa que el retorn de CiU no inspira confiança
Màrius Garcia acusa la federació nacionalista de no haver cregut mai en el món local
ARA A PORTADA
-
-
-
Suspens general a les Matemàtiques de la selectivitat 2026: un 4,18 de mitjana i la més baixa en com a mínim una dècada Víctor Rodrigo
-
Joan Torrecillas, la millor nota de la selectivitat a Barcelona: «Tenir una bona xarxa de suport és important» Gerard Mira
-
Miquel Edo, la millor nota de la selectivitat a Tarragona: «Quan m'ho han dit em tremolava la veu i no m'ho creia» Antonio Ramos Llauradó
Publicat el
02 de gener de 2011 a
les 10:44
Et pot interessar
-
Política Parlon i Trapero tornaran a comparèixer al Parlament per les infiltracions en assemblees de professors
-
Política
El Parlament prem l'accelerador per prohibir la compra especulativa abans de l'estiu
-
Política Sánchez mira de tapar la sentència d'Ábalos amb una pluja de milions per a la dependència
-
Política
La justícia és ràpida quan li interessa? Tres anys en el cas Ábalos i vuit per Montoro i Kitchen
-
Política
Previsibles en el pitjor sentit
-
Política
Els convergents no han marxat mai
