El secretari de política municipal d'ICV i vicepresident d'ICV-EUiA a la Diputació de Barcelona, Màrius Garcia, ha assegurat que "el retorn de CiU al Govern no inspira cap tipus de confiança en la resolució dels problemes del món local". De fet, encara va més enllà quan assegura que la federació nacionalista no ha cregut "mai" en el món local. Així ho expressa Garcia en un text a la revista d'Iniciativa per Catalunya Verds, Treball, del passat mes de desembre. ICV celebrarà la seva Convenció Programàtica a Barcelona el pròxim 19 de febrer, on es debatrà sobre les municipals.
Garcia ha explicat que la seva organització fa mesos que treballa per enfortir el projecte municipalista d'Iniciativa junt amb EUiA i EPM. Considera que els catalans s'hi juguen molt en els comicis municipals en el context de crisi en que està immers el país. En aquest context, manifesta que el seu partit va als ajuntaments "a fer polítiques d'esquerres i ecologistes".
El dirigent ecosocialista defensa que els governs locals han de jugar un paper estratègic en la sortida de la crisi. "El desenvolupament de les previsions estatutàries en matèria local, especialment el nou finançament és fonamental per tal d'assolir aquest objectiu". Garcia també creu que "tot passa per superar les desconfiances que històricament ha tingut l'administració de l'Estat amb els governs locals i que expliquen el dèficit en matèria de finançament".
"Aquests darrers mesos hem aconseguit mobilitzar-nos per la campanya del Parlament i cal que mantinguem aquesta tensió fins al maig del 2011", manifesta Garcia. També assegura que la seva coalició serà "possiblement l'única que plantarà cara a l'onada privatitzadora de la dreta". Segons Garcia, l'objectiu és "garantir la cohesió social de totes les persones" situant "en el centre la defensa d'allò que és públic".
ICV avisa que el retorn de CiU no inspira confiança
Màrius Garcia acusa la federació nacionalista de no haver cregut mai en el món local
ARA A PORTADA
-
-
«Parlar en català no és pecat»: els bisbes de Lleida i Girona pressionen al vaticà Pep Martí i Vallverdú | Marc Orts i Cussó
-
Òmnium, ANC, Consell de la República i Lliga Espiritual demanen al Papa que prioritzi el català Redacció
-
Catalunya i Canàries pagaran 5 milions d'euros per la visita del Papa i Madrid només cedirà espais Redacció
-
Publicat el
02 de gener de 2011 a
les 10:44
Et pot interessar
-
Política
Illa marca distàncies amb els escàndols del PSOE: «El meu partit, el PSC, està lliure del corrupció»
-
Política
El lehendakari també tanca la porta a la moció de Feijóo: «Vox és una línia vermella»
-
Política
Feijóo, un berenar a Waterloo
-
Política
El reencontre amb la Catalunya «lleial»: Felip VI i l'establishment homenatgen Samaranch
-
Política
Topada entre Illa i el president gallec pel nou finançament: «Catalunya no demanarà permís»
-
Política
«Ni rastre de Josep Piqué»: el Cercle escolta Feijóo amb escepticisme
