El secretari de política municipal d'ICV i vicepresident d'ICV-EUiA a la Diputació de Barcelona, Màrius Garcia, ha assegurat que "el retorn de CiU al Govern no inspira cap tipus de confiança en la resolució dels problemes del món local". De fet, encara va més enllà quan assegura que la federació nacionalista no ha cregut "mai" en el món local. Així ho expressa Garcia en un text a la revista d'Iniciativa per Catalunya Verds, Treball, del passat mes de desembre. ICV celebrarà la seva Convenció Programàtica a Barcelona el pròxim 19 de febrer, on es debatrà sobre les municipals.
Garcia ha explicat que la seva organització fa mesos que treballa per enfortir el projecte municipalista d'Iniciativa junt amb EUiA i EPM. Considera que els catalans s'hi juguen molt en els comicis municipals en el context de crisi en que està immers el país. En aquest context, manifesta que el seu partit va als ajuntaments "a fer polítiques d'esquerres i ecologistes".
El dirigent ecosocialista defensa que els governs locals han de jugar un paper estratègic en la sortida de la crisi. "El desenvolupament de les previsions estatutàries en matèria local, especialment el nou finançament és fonamental per tal d'assolir aquest objectiu". Garcia també creu que "tot passa per superar les desconfiances que històricament ha tingut l'administració de l'Estat amb els governs locals i que expliquen el dèficit en matèria de finançament".
"Aquests darrers mesos hem aconseguit mobilitzar-nos per la campanya del Parlament i cal que mantinguem aquesta tensió fins al maig del 2011", manifesta Garcia. També assegura que la seva coalició serà "possiblement l'única que plantarà cara a l'onada privatitzadora de la dreta". Segons Garcia, l'objectiu és "garantir la cohesió social de totes les persones" situant "en el centre la defensa d'allò que és públic".
ICV avisa que el retorn de CiU no inspira confiança
Política
Màrius Garcia acusa la federació nacionalista de no haver cregut mai en el món local
ARA A PORTADA
-
Societat Desenes de famílies perden la beca per a casals d'estiu a Barcelona per canvis en els tràmits municipals David Cobo
-
Societat Un incendi al Solsonès se suma al d'Aiguamúrcia i complica l'operatiu dels Bombers Neus Climent | Pau Espí Solé
-
Terra El Meteocat concreta els avisos per la tercera onada de calor: 34 comarques en alerta Arnau Urgell i Vidal
-
Successos Els Agents Rurals i els Mossos d'Esquadra tenen indicis que l'incendi d'Aiguamúrcia ha estat provocat Antonio Ramos Llauradó
-
Successos Els Bombers treballen en un incendi forestal a Lladurs amb un potencial d'unes 400 hectàrees Ramon Estany Montanyà
Publicat el
02 de gener de 2011 a
les 10:44
Et pot interessar
-
Política
El periodista Ferran Espada pilotarà el pla del Govern per impulsar el català al món digital
-
Política
Ofensiva de Junts per portar el concert econòmic al Congrés dels Diputats
-
Política
ERC demana a Junts que no bloquegi el nou finançament per «pànic electoral» a Aliança
-
Política
Illa defensa el nou finançament a Madrid: «Prou desconfiança amb Catalunya»
-
Política
La Fiscalia retira l'acusació contra Vergés i Argimon per la vacunació de policies
-
Política
El CNI admet que va espiar David Fernández i Carles Riera amb Pegasus
