ICV-EUiA no vol que el Museu del Barça es digui Josep Lluís Nuñez

Els ecosocialistes creuen que "la vinculació del museu al nom d'una persona condemnada perjudica la imatge de Catalunya"

Publicat el 04 de desembre de 2014 a les 17:20
ICV-EUiA vol que el Barça canviï el nom del seu museu, que des de fa uns anys s'anomena 'Josep Lluís Nuñez', en honor de qui va ser president del club durant 22 anys. A través d'una proposta de resolució parlamentària, els ecosocialistes pretenen que el Parlament insti la Generalitat a demanar formalment el canvi de nom del museu, atès que és un dels més visitats de Catalunya. 

"La vinculació del museu al nom d'una persona condemnada per diversos delictes perjudica la imatge de Catalunya, de Barcelona, del Barça i de l'esport", argumenta el diputat Jaume Bosch, autor del text que properament se sotmetrà a votació a la Comissió d'Afers Institucionals i del Ple, a través d'una esmena a una moció del PSC. Els ecosocialistes demanen al club que "sotmeti a consideració dels socis", tot i que la directiva afirmés ja en l'assemblea general del passat mes d'octubre que no tenia cap intenció de modificar el nom del museu, en no ser delictes vinculats al seu exercici de president blaugrana.

Josep Lluís Nuñez va ser president del Barça entre els anys 1978 i 2000. Recentment ha estat condemnat a dos anys i dos mesos de presó pels delictes de suborn i falsedat documental en el marc de l'anomenat 'cas Hisenda'.