El líder de Podem, Pablo Iglesias, creu que la cancellera alemanya Angela Merkel és una enemiga de la democràcia perquè, segons la seva opinió, ha creat un "context apocalíptic" amb el qual pretén generar "por" als grecs davant de l'auge de l'esquerra radical a Grècia a les pròximes eleccions.
"Alguns creen contextos, situacions, declaracions apocalíptiques perquè els fa por que els grecs votin en llibertat", ha assenyalat als periodistes, preguntat sobre la informació publicada pel setmanari 'Der Spiegel', segons el qual el Govern alemany considera que la 'zona euro' podria tirar endavant encara que Grècia abandonés l'euro davant d'un triomf de Syriza. "Els que pretenen amenaçar des de fora només tenen un qualificatiu: enemics de la democràcia", ha conclòs aquest dilluns Iglesias sobre aquesta qüestió.
Alhora, ha assegurat que el líder de l'esquerra radical a Grècia, Alexis Tsipras, "no té la més mínima intenció" que el seu país surti de la moneda única i, en qualsevol cas, ha defensat que els grecs "votin en llibertat".
Segons l'opinió d'Iglesias, "alguns tenen por" que el sud d'Europa "per primera vegada" els ciutadans no escullin entre "la Coca-Cola i la Pepsi-Cola", és a dir, entre "el mateix i el mateix", ja que, segons la seva opinió, ara "hi ha alternatives diferents que poden guanyar les eleccions".
"Por de la democràcia"
Alhora, ha dit que hi ha "por de la democràcia i que la gent voti alguna cosa diferent" i, especialment creu que alguns "tenen por d'assumir que la democràcia implica que, quan alguna cosa no funciona, es pot canviar".
Preguntat sobre la possibilitat que el missatge de l'executiu alemany sigui una amenaça per Espanya, Iglesias s'ha mostrat contundent assegurant que "no vindrà cap alemany" i que "no ha de venir cap fons d'inversió" ni "cap banc estranger" a dir als espanyols, ni als grecs, ni als portuguesos, ni als irlandesos què és el que han de votar en unes eleccions. "En aquest país hi ha un poble adult que elegirà lliurement quin és el seu govern", ha conclòs sobre aquesta qüestió.
En aquest sentit, l'eurodiputat de Podem creu que "està molt clar" que a Grècia hi ha només dos candidats, "d'una banda Tsipras i d'altra banda Angela Merkel" i, en qualsevol cas, sosté que "seran els grecs els que hauran de decidir en llibertat" si volen que els governi "un grec" o Merkel.
Per al líder de Podem, en democràcia "no valen les amenaces" i només serveixen les propostes. En aquest sentit, ha rebutjat les "propostes d'austeritat", que a Europa l'única cosa que han demostrat és que els països en què s'apliquen són més "pobres" i tenen una sanitat i una educació "pitjors".
Iglesias qualifica Merkel «d'enemiga de la democràcia»
Política
El líder de Podem considera que la cancellera alemanya apel·la "a l'apocalipsi" perquè els grecs "tinguin por"
ARA A PORTADA
-
-
Política L'amnistiat Junqueras renova l'«intacte» compromís independentista des de la zona zero Lluís Girona Boffi
-
Política Bany de masses en la rebuda de l'amnistiat Lluís Puig: «L’estat espanyol ha perdut nou anys» Anna Mira Perich
-
Televisió Pedro Sánchez accepta la invitació de «La Revuelta»: Broncano l'entrevista aquest dijous Victor Rodrigo
-
Publicat el
05 de gener de 2015 a
les 14:58
Et pot interessar
-
Política
Els Estats Units justifiquen la denegació del visat a Colau: «Venir és un privilegi, no un dret»
-
Política
Comín ja és a Madrid per recollir l'acta d'eurodiputat abans de l'acte de retorn a Catalunya
-
Política
CHA i Front Ampli Aragó no es presentaran al Congrés per Terol per evitar «dispersió de vot»
-
Política
Bentornat, conseller Puig
-
Política
Sant Vicenç dels Horts rep a Junqueras i Romeva després de l'amnistia
-
Política
Illa furga en els dubtes de PP i Vox amb les pensions: «El sistema funciona, no peta res»
