Pablo Iglesias reordena la cúpula de Podem després dels resultats discrets del darrer cicle electoral i un dels canvis més visibles és el relleu de Pablo Echenique al capdavant de la Secretaria d'Organització. Iglesias, doncs, aparta el fins ara número dos, que assumeix la responsabilitat de la pèrdua de presència del partit a les institucions tot i que continuarà vinculat a la cúpula en el càrrec de responsable d'Acció de Govern i Institucional i Programa.
Echenique coordinarà les negociacions i el seguiment dels pactes postelectorals. D'altra banda, i segons publiquen alguns mitjans, el que sí abandona la direcció del partit és Pablo Bustinduy, que també s'apartarà de la primera línia de la política.
Des de Podem se subratlla que Echenique seguirà tenint un pes important a la cúpula de la formació, atès que és la primera vegada que té regidors que responen orgànicament al partit. Molts, a més, estan negociant programes de govern. També és el primer cop que entraran o estan negociant entrar a governs autonòmics, per la qual cosa, l'acció de govern i institucional "cobra gran protagonisme".
Fonts del partit han explicat que en l'executiva de dijous es crearà una Comissió de Seguiment de Pactes de Govern que encapçalarà el fins ara número dos de la formació. També apunten que les tasques principals de Podem els pròxims mesos serà l'acció de govern i l'acció institucional dels parlaments autonòmics i dels ajuntaments, i enfortir la tasca sobre els territoris i els cercles a través de la Secretaria d'Organització. "No és realista que ambdues tasques pugui ocupar-les una mateixa persona", afegeixen.
Dins de les noves atribucions, Echenique assistirà dissabte a una reunió amb els candidats autonòmics que són decisius per formar governs. Pablo Iglesias també hi serà present, afirmen les mateixes fonts del partit.
Iglesias reorganitza la cúpula de Podem i aparta Echenique
El fins ara secretari d'organització seguirà a l'executiva de la formació morada
ARA A PORTADA
Publicat el 04 de juny de 2019 a les 20:33
Et pot interessar
-
Política
Junts insta ERC a aprofitar la «debilitat» de Sánchez per forçar-lo a fer concessions amb Catalunya
-
Política
L'Ajuntament de Palma declararà Pedro Sánchez persona non grata
-
Política
Trucades en català i fi a l'«spam»: llum verda a la nova llei d'atenció al client
-
Política
El govern espanyol reclama a la UE que doni més seguretat als estats que volen intervenir el mercat de l'habitatge
-
Política
Catalunya i l'Estat activen la gestió compartida de l'impost de matriculacions
-
Política
Puigdemont i Otegi refermen la col·laboració davant la «complexitat» política a l'Estat
