El líder dels socialistes, Salvador Illa, s'ha reafirmat a mitges sobre les polèmiques declaracions en què assenyalava que "els darrers deu anys han estat els pitjors dels últims 300 a Catalunya". En una entrevista al Més 324 aquest dilluns, Illa ha dit que sempre intenta ser "respectuós" i que el que volia dir és que "cal anar molt enrere per veure Catalunya avançant".
"Els darrers deu anys hem anat enrere econòmicament, a nivell de prestigi internacional no hem avançat i a nivell de convivència hem anat enrere", ha declarat el líder del PSC. A més, sobre les crítiques rebudes, ha explicat que la seva afirmació a l'entrevista al Diari de Girona "no anava en el sentit" de fer comparacions amb una guerra. Unes declaracions molt semblants havia fet Illa en aquesta entrevista aquest diumenge al diari gironí.
Illa no ha volgut rectificar aquestes declaracions criticades aquest mateix dilluns per l'independentisme i també pels comuns, i ha matisat que la seva intenció era "mirar cap endavant" i parlar d'"obrir un temps nou", que "és el que necessita" el país. Sobre la taula de diàleg, el dirigent socialista creu que cadascú "pot defensar el que consideri" però creu que el consens de tota la ciutadania de Catalunya "mai estarà en les propostes de l'amnistia i l'autodeterminació".
A més, sobre la composició de la delegació de l'Estat en la primera trobada d'aquesta taula, Illa ha defensat que és el president espanyol, Pedro Sánchez, qui ho ha de decidir, espera que Miquel Iceta hi sigui com a "persona rellevant" i veu "agosarat" que el president Pere Aragonès demani la presència del president del govern espanyol.
[h3]Crítiques de l'independentisme[/h3]
ERC no ha desaprofitat l'oportunitat de respondre Illa. Marta Vilalta, secretària general adjunta i portaveu dels republicans, ha demanat una rectificació a Illa per no "blanquejar" el franquisme. "Els anys del franquisme són el pitjor que li ha passat a aquest país en els últims anys", ha expressat.
Al seu torn, Junts, a través de l'expresident Carles Puigdemont va reaccionar el mateix diumenge. "Es veu que el Decret de Nova Planta, la Guerra Civil, les dictadures de Primo de Rivera i Franco van ser molt millors que els darrers 10 anys", li havia etzibat l'expresident de la Generalitat.
Pel que fa a la CUP, el diputat Pau Juvillà, que és secretari de la Mesa del Parlament, va advertir que "així es banalitza el franquisme i es blanqueja la ultradreta". Per la seva banda, l'exconseller Jordi Turull va preguntar si creu que "amb Franco es vivia millor". Altres usuaris van recordar a Twitter que el líder de Vox, Santiago Abascal, va fer una afirmació similar.
Illa es reafirma: «S'ha de mirar molt enrere per veure que Catalunya ha avançat»
Política
El líder del PSC veu "agosarat" que Aragonès demani la presència de Sánchez a la taula de diàleg
ARA A PORTADA
-
Successos Les vides desestructurades de Pere i Otman, els dos menors acusats de l'homicidi a Manresa Pere Fontanals
-
-
Societat De la pèrdua del gust per llegir a l'«embranzida» de les pantalles: radiografia del naufragi a les proves PISA Gerard Mira
-
Societat Niubó reitera l'aposta del Govern per la lectura davant l'enfonsament «generalitzat» a PISA Gerard Mira
-
Societat Niubó dibuixa la línia vermella del Govern amb els docents: «L'oferta salarial és més que suficient» Marc Orts i Cussó
Publicat el
30 d’agost de 2021 a
les 22:50
Actualitzat el
30 d’agost de 2021 a les
22:55
Et pot interessar
-
Política
El Suprem paralitza cautelarment la inscripció al cens dels nacionalitzats amb la llei de nets
-
Política
Els presidents de l'ANC es posen d'exemple per reivindicar un independentisme «divers»
-
Política El Govern veu «raonable» que no hi hagi noves llengües a la UE si abans no es permet l'oficialitat del català
-
Política
Plataforma suspèn el primer any del Pacte Nacional per la Llengua
-
Política
La condició de Junts per avalar el nou finançament: tenir la clau de la caixa
-
Política
El Govern posa en marxa els pressupostos del 2027 a l'espera d'incorporar el nou finançament
