El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha dit que parlarà en català a la conferència de presidents i ha celebrat que es puguin utilitzar les llengües oficials diferents del castellà. “Són una riquesa i m'expressaré en català”, ha afirmat després de l'última rebequeria de la presidenta de Madrid, Isabel Díaz Ayuso. El president ha dit que saludarà la dirigent madrilenya, i la resta d'autoritats que han desembarcat aquest divendres a Barcelona. “Espero que tothom sàpiga estar a l'altura”, ha dit, i ha demanat “seny” i un bon comportament durant la trobada amb la resta d'autonomies. Illa ha confiat que la conferència sigui útil, malgrat la diversitat de temes i la distància entre els interlocutors. Per això ha demanat una actitud “constructiva” més enllà de les picabaralles de les últimes hores. “A mesura que fem conferències de presidents anem afinant la dinàmica per fer-les més útils”, ha indicat.
ARA MATEIX
Política
Illa garanteix que parlarà en català a la conferència de presidents malgrat les amenaces d'Ayuso
- Salvador Illa, durant la sessió de control al Parlament aquest dimecres -
- David Zorrakino / Europa Press
ARA A PORTADA
Publicat el
06 de juny de 2025 a
les 08:14
Et pot interessar
-
Política
Explicacions per la corrupció i un objectiu de legislatura: tot el que ha de resoldre Sánchez al Congrés
-
Política
La Flama del Canigó il·lumina els nous catalans
-
Política
L'assessora de Begoña Gómez entrega el passaport al jutge Peinado un dia abans del termini
-
Política
La batalla de Barcelona queda definida: qui és qui en les municipals?
-
Política
Maniobra de Zapatero per intentar anul·lar la seva imputació al cas Plus Ultra
-
Política
Joan Capdevila, exdiputat d’ERC, nou conseller dels Mercats i la Competència
