L'endemà d'haver pres oficialment les regnes del PSC al congrés extraordinari, Salvador Illa ha detallat el posicionament del seu partit sobre el model d'immersió a l'escola catalana en una entrevista a RAC 1. En concret, ha reivindicat l'informe sobre la "flexibilització" que va plantejar l'informe de l'exconseller d'Educació Josep Bargalló, segons el qual, en base a tenir el català com a llengua vehicular i en funció de la realitat social i necessitats de cada centre, hi hagi escoles on es reforcin les hores en castellà i en d'altres on s'esmercin la major part dels esforços en el català.
Illa ha argumentat que el seu partit no va anar a la manifestació de Som Escola perquè no volen "fer front amb aquesta qüestió", tot i que ha afegit que els socialistes seran en l'intent de refer el consens sobre aquesta qüestió. "El model ha funcionat raonablement bé, el català ha de seguir sent el centre de gravetat de l'escola catalana", ha dit Illa. Amb tot, ha afegit que "no passa res per fer una matèria més en castellà". El primer secretari ha mantingut que s'han de complir les resolucions judicials, tot i que ha admès que "hagués preferit" que no s'hagués produït aquesta ordre que imposa el 25% en algunes aules a Catalunya. "La flexibilització és el model que més m'agradaria", ha dit.
Amb més contundència que aquest cap de setmana durant la cloenda del conclave socialista, Illa ha carregat contra "les falsedats" llançades pel líder del PP, Pablo Casado, sobre l'escola catalana i no s'ha oposat a què la Fiscalia pugui intervenir d'ofici per un delicte d'odi. Ha deixat clar, això sí, que la resposta dels socialistes serà en el terreny polític.
Més enllà de criticar els populars, però, Illa ha advertit que s'ha de condemnar "l'assenyalament" d'alumnes, com considera que s'ha produït en el cas de l'escola de Canet de Mar. "No és tolerable", ha afirmat. De la mateixa manera, ha lamentat que el conseller d'Educació, Josep González Cambray, anés a l'escola de Canet de Mar perquè considera que s'ha de "despolititzar" la situació.
Illa havia de fer l'entrevista a RAC 1 de forma presencial però s'ha vist obligat finalment a fer-la a distància perquè s'ha hagut de confinar. El líder del PSC és contacte estret de la presidenta de les Balears, Francina Armengol, amb qui va dinar durant el congrés d'aquest cap de setmana i haurà de fer quarantena durant deu dies, com estableix el protocol fixat per Salut.
Illa reivindica la flexibilització de la immersió defensada per Bargalló
El líder del PSC admet que "hagués preferit" que no hi hagués l'ordre judicial del 25% en castellà i carrega contra "les falsedats" de Pablo Casado
ARA A PORTADA
Publicat el 20 de desembre de 2021 a les 09:51
Et pot interessar
-
Política
Illa confia que Junts no trenqui amb Sánchez: «Està complint els compromisos fins on pot arribar»
-
Política
L’ANC reivindica la «resistència d’Urquinaona» cinc anys després de la sentència del Procés
-
Política
Els «influencers» del procés (I): com el van viure i què pensen ara?
-
Política
Alemanya es manté reticent a l'oficialitat del català a la UE tot i la declaració conjunta amb Espanya
-
Política
Turull reivindica els alcaldes de Junts per donar respota als «reptes i amenaces» locals: «Calen solucions i no tanta cridòria»
-
Política
Colau acusa Junts de «comprar l'agenda i la narrativa» d'Aliança Catalana: «És un error»
