L'Associació d'Advocats Demòcrates per Europa (ADADE), una de les acusacions populars del cas Bárcenas, ha presentat aquest dimecres un escrit davant el jutge de l'Audiència Nacional Pablo Ruz perquè citi a declarar com a testimonis al president del govern espanyol, Mariano Rajoy; la secretària general del PP, María Dolores de Cospedal, i els exministres Javier Arenas, Mayor Oreja, Rodrigo Rato i Francisco Álvarez Cascos. Tots ells apareixen a la presumpta comptabilitat B de Bárcenas.
A l'escrit que ADADE ha presentat al jutge Ruz, l'acusació justifica la petició per la negativa del president del govern espanyol a comparèixer i donar explicacions malgrat que el testimoni que l'extresorer del PP va fer a l'Audiència Nacional l'apunten directament. Per tant, segons l'acusació particular, Ruz ha de comprovar l'autenticitat de la informació i conèixer si, efectivament, tots ells van rebre quantitats de mans de l'extresorer del PP.
L'associació afirma que "és conscient" de la transcendència de la decisió que demana a l'instructor, "però creiem que no es pot mirar a una altra banda; si l'autor d'aquests apunts comptables ha reconegut la seva auternticitat, i en concret, a preguntes del lletrat que subcriu, va reconèixer en la seva declaració del 15 de juliol que les abreviatures M.R i M.Rajoy es referien a Mariano Rajoy com a perceptor de quantitats en metàl·lic, resulta obligat, igual que es va fer amb el president del Senat, que se'l convoqui per confirmar o no tals extrems".
ADADE va ser la primera entitat que va demanar l'empresonament de Bárcenas, i també la que va sol·licitar la compareixença com a testimoni davant el jutge de l'expresident del govern espanyol José María Aznar, malgrat que Ruz va rebutjar aquesta última petició.
L'associació també demana els testimonis dels exministres Álvarez Cascos, Javier Arenas, Mayor Oreja i Rodrigo Rato, a qui Bárcenas també assenyala com a receptors de diners. A més, María Dolores de Cospedal, que apareix igualment als papers i que Bárcenas va identificar com una de les persones que havien rebut sobresous irregulars, i va apuntar com la "inductora" d'un pagament al gerent territorial de Castella-La Manxa.
Insten el jutge Ruz a estirar la llengua al PP
L'Associació d'Advocats Demòcrates per Europa vol que Rajoy, Arenas, De Cospedal, Mayor Oreja, Rato i Cascos declarin
Ara a portada
Publicat el 17 de juliol de 2013 a les 17:46
Et pot interessar
-
Política Espanya és el país que menys inverteix en defensa de l'OTAN
-
Política La Fiscalia Superior de Catalunya diu que ha actuat «raonablement ràpid» en les peticions d'amnistia a independentistes
-
Política Sánchez anuncia 1.300 milions d'euros en 10 anys per construir pisos «més ràpid»
-
Política La Moncloa rectifica i busca fórmules per no comprar bales a Israel