
Amb el 100% dels vots escrutats, l'exdiputat del PSC al Parlament Jaume Collboni ha guanyat la primera volta de les primàries del PSC de Barcelona, per davant de la regidora de l'Ajuntament de la ciutat Carmen Andrés, amb qui disputarà la segona volta.
Així ho ha anunciat el PSC de Barcelona a Twitter
Proclamació resultats amb 7.463 vots vàlids: #primariesbcn Andrés 1702, Martí 1515, Collboni 2539, Martinez-Sampere 589, Bonet 1102
— Primàries Obertes (@pscbarcelona) March 29, 2014
Amb aquests resultats queden eliminats de la carrera per a ser alcaldables del PSC a les municipals de 2015 el líder del partit a l'Ajuntament, Jordi Martí, l'exdiputada del Parlament, Laia Bonet i la diputada Rocío Martínez-Sampere.
Cap dels dos candidats ha aconseguit un 40% dels vots amb una diferència del 10 per cent sobre el segon, per tant, s'haurà de celebrar una segona volta, que tindrà lloc d'aquí una setmana, el pròxim dissabte 5 d'abril.
Irregularitats a Ciutat Vella
El fet que al punt de votació del carrer dels Àngels, al districte de Ciutat Vella, han votat nombrosos grups d'immigrants, ha provocat queixes d'alguns interventors, que han denunciat que algunes candidatures haurien distribuït paperetes i un euro -el que costa participar la votació- entre ciutadans estrangers. Aquest fet podria dur a la impugnació del recompte, ja que la campanya electoral està prohibida en la jornada de votació.