Joan Ferran veu Rull com a simple «carn de canó» de CDC

Publicat el 09 d’agost de 2012 a les 17:17
Joan Ferran, al seu escó del Parlament. Foto: Adrià Costa/ND.

El diputat del PSC Joan Ferran, en un apunt al seu blog, considera que les declaracions independentistes del secretari d'Organització de CDC, Josep Rull, no són més que una estratègia prevista pel conjunt de la direcció per animar les pròpies bases i, tot seguit, caure en combat. Concretament, Ferran titlla Rull de "carn de canó", perquè "no para d'engrescar la tropa convergent de cara a una hipotètica batalla sense retorn. No se n'està un pel de fer carantoines als Junqueras de torn i mentrestant, els que manen de veritat, fan política amb majúscules per no esvalotar excessivament el galliner no fos cas que prenguéssim mal."

Ferran recorda que, per "carn de canó", s'entén "els soldats que són considerats prescindibles i són emprats en primera línia per fer front al foc enemic", els soldats que "es veuen obligats a lluitar contra adversitats inabordables i tenint coneixença prèvia que patiran unes baixes altíssimes en un esforç per a aconseguir un objectiu estratègic", que en el cas de CDC seria el pacte fiscal.

Mentre Rull llança proclames independentistes, Ferran apunta que "un cop d'ull Butlletí del Parlament, o al Diario de Sesiones del Congreso, mostra qui és l'amic ideològic preferent de CiU". Des del seu punt de vista, les manifestacions sobiranistes de CDC són "unes quantes serps d'estiu per fer boca cara les reivindicacions de l'Onze de Setembre però dia a dia, a l’hora de la veritat, ambdós [CiU i PP] retallen amb les mateixes tisores i programa. Volen tenir-nos entretinguts. Desitgen que nosaltres parlem del que ells volen parlar..."

Per tot plegat, sentencia: "A la carn de canó, la gent del PP se la pren a conya i la conviden a no dir xorrades fruit de les calors estiuenques."