Joan Herrera: «Cal aconseguir que la nostra por sigui la seva»

Publicat el 15 de novembre de 2012 a les 20:00
Joan Herrera, assegut entre el públic, a l'inici del míting d'aquest vespre a Badalona. Foto: X.B.C.

Entusiasme contingut del candidat Herrera –com és habitual en ell–, en el míting d'aquest vespre al Centre Cívic La Salut de Badalona. Davant d'unes 200 persones, el número 1 de la llista d'ICV-EUiA s'ha felicitat per la vaga general d'ahir perquè demostra que "podem aconseguir que la nostra por sigui la seva, que la nostra por surti de les parets de casa i s'intal·li al Palau de la Generalitat", on Artur Mas "ens deixa la retallada de drets socials i una gran hipoteca per als treballadors i les classes mitges".

L'acte d'aquest vespre al Barcelonès Nord, d'una hora escassa de durada, ha comptat, també, amb la presència del número 3 de la coalició, Joan Mena, i la candidata de Santa Coloma de Gramanet, Alexandra Sevilla. Mentre Sevilla ha incidit que des dels ajuntaments es poden fer moltes coses "amb la gent, amb les dones, a nivell de medi ambient, lluitant contra processos com el de la MAT a la Serra de Marina o contra la privatització d'ATL", Joan Mena ha fet saber a l'atent públic –que ha deixat parlar més que no pas aplaudir–, que en una setmana "hem estat capaços de canviar el centre del debat" –en referència a la qüestió de l'estat per a Catalunya– per canviar-lo per la qüestió social: "Tenim alternativa social al carrer –ha afegit– i ens queda una setmana per demostrar que també tenim alternativa política".

Herrera, amb l'habitual camisa blanca, ha carregat els neulers contra la "troika", però especialment contra Artur Mas, el PP i, en menor mesura, el PSC. Ha explicat la història d'un florista de Santa Perpètua que li va dir ahir que després del Nadal d'enguany haurà de tancar el negoci. "La gent no compra flors, m'ha dit..., i aquest és un exemple que el 'cercle virtuós' de Mas és un cercle desastrós".

Que el debat del que a ICV-EUiA en diuen "conflicte nacional" no forma part de l'eix del discurs del candidat Herrera en dóna fe, també, el míting d'avui, ja que s'hi ha referit molt de passada, amb l'acostumat "i tant que hem de decidir" i l'afegit que "ho guanyarem i ho encararem". Però, certament, la paraula més repetida avui en el discurs d'Herrera ha estat la paraula "por".

"Hi ha molts jubilats que tenen por de perde la pensió, molts aturats que en tenen perquè se'ls acabi la prestació, i molts treballadors que tenen por de perdre la feina. Hem, d'aconseguir que la nostra por sigui la seva, que la que és a les parets de casa s'instal·li al Palau de la Generalitat", ha sentenciat.

I si la por ha estat mot cimer, la vaga general d'aquest dimecres ha estat tema recurrent de tots els oradors, també d'Alexandra Sevilla i Joan Mena. Herrera hi ha afegit que l'èxit de la vaga d'ahir eixampla la línia vermella dels drets socials, que semblava que s'havia fet molt i molt prima. "El que vam fer ahir és que la nostra por sigui la seva por. No tenim tant poder, ni tenim mitjans, no tenim finançament, però som molts més i si aconsegueixen que la gent no surti de casa el 25N, malament. Hem de guanyar el carrer", ha advertit com a contraposició a allò tan conegut que els d'Iniciativa "cauen bé, són simpàtics", però a l'hora de la veritat, com va passar a les darreres eleccions, "hi ha un gir burtal a la dreta". "Si estem junts –ha finalitzat–, podem".