El president d'ERC, Oriol Junqueras, ha assegurat que després de l'assemblea de la CUP el proper diumenge 27 de desembre, serà possible desencallar la investidura. "Estem segurs que en els propers dies proclamarem el nou Govern", ha manifestat Junqueras, tot assegurant que el procés "accelerarà". "Tenim a tocar la República Catalana", ha sentenciat després del consell nacional de la formació que lidera.
Junqueras també ha reafirmat la voluntat del seu partit de ser el "pal de paller" de la política catalana. "Esquerra vol ser el pal de paller i, per això, reuneix forces diverses, per representar la societat", ha defensat.
En aquest sentit, Junqueras també ha al·legat que si bé tenen capacitat per "acollir i abraçar a tothom", també han estat "els més constants en els seus objectius". Per aquest motiu, ha situat Esquerra Republicana com la "garantia de generositat i constància" en el procés independentista català. "Som aquells que mai s'han rendit, mai han abandonat, mai s'han cansat, i mai ho farem", ha reblat.
Bons resultats el 20-D i dimissió a St. Vicenç dels Horts
Joan Tardà i Gabriel Rufián han pujat un moment al faristol per ser aplaudits pels militants presents a la seu nacional i Junqueras els ha felicitat pels resultats obtinguts en les eleccions espanyoles del 20-D, que ha qualificat d'"històrics". Per al president dels republicans, el resultat electoral també indica que Catalunya "ha optat per un canvi social a favor de l'estat del benestar i de la classe treballadora".
Finalment, davant la militància, que l'ha aplaudit fortament després del seu discurs, Junqueras ha explicat que la seva renúncia a l'alcaldia de Sant Vicenç dels Horts es produeix "després d'una decisió llargament treballada" amb el seu equip de govern. "La ciutat ciutat està encarrilada cap a un futur molt millor", ha conclòs.
Junqueras, convençut que en els propers dies es formarà el nou Govern
El president d'ERC, el mateix dia que ha anunciat que deixa l'alcaldia de Sant Vicenç dels Horts, assegura que "en els propers dies i setmanes, el procés accelerarà" | Postula el seu partit com a "pal de paller" de la política catalana perquè "reuneix forces diverses"
ARA A PORTADA
-
Montero ensenya les cartes del finançament: model a principis d'any amb «singularitats» sense aclarir l'ordinalitat Bernat Surroca Albet
-
El Govern, satisfet amb les línies mestres del nou finançament: «Respectarà la singularitat de Catalunya» Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
Les comunitats del PP acusen Montero de «mentir» amb el finançament: «Ve al dictat dels independentistes»
-
El govern espanyol planteja a les autonomies un dèficit del 0,1% entre 2026 i 2028 Bernat Surroca Albet
-
Pistes sobre el futur de Carles Puigdemont: com s'ha d'interpretar la sacsejada a Junts? Oriol March
Publicat el 23 de desembre de 2015 a les 19:07
Et pot interessar
-
Política
Martorell (Junts-PSC) multarà agafar aigua de les fonts amb l'argument de perseguir els ocupes
-
Política
D'Amposta a Badalona: el 36% de municipis catalans s'arrisca a perdre subvencions
-
Política
Els metges determinen que Jordi Pujol no està en condicions de ser jutjat
-
Política
Ofensiva dels Comuns pels 50 anys de la mort de Franco: transformar Via Laietana i un pacte per la memòria
-
Política
L'Audiència Nacional cita Jordi Pujol per determinar si podrà ser jutjat
-
Política
Mor Lluís Reverter, el protocol darrere del poder
