Oriol Junqueras diu que l'executiva que proposa serà una "falange macedònia", en relació a les unitats militars compactes que van proporcionar el qualificatiu a Alexandre el Gran. Potser sí, el temps ho dirà. De moment, el que hi ha és una macedònia de les de per aquí, barreja de tres o quatre tipus de fruita servides amb el seu propi suc.
Després dels resultats de les municipals, Junqueras tenia tots els números per ser, de forma inevitable, el pròxim president d'ERC. I ho podia ser després d'una victòria contundent -a la macedònia de Macedònia- o en base a barrejar les fruites de temporada per servir-les de postres -a la macedònia d'estiu. I Oriol Junqueras és català, tal i com recordava ahir Quico Sallés.
Junqueras és un personatge conciliador. Tant, que és l'únic que no s'ha buscat problemes amb ningú durant tots aquests anys de tripartits, trasbalsos i escissions a ERC. L'estratègia de la macedònia li garanteix una tranquil·litat aparent entre les famílies del partit, que conserven les seves quotes després de les batusses subterrànies d'aquests dies. Unes escaramusses que, per cert, han produït un sol mort: Joan Ridao. Junqueras se n'ha sortit, de moment, però el pacte implica que no podrà alterar els ingredients sense obrir una guerra.
ARA A PORTADA
Publicat el 03 de juliol de 2011 a les 21:59
Et pot interessar
-
Política Illa reivindica la policia i la justícia davant el cas Torre Pacheco: «Qui la fa, la paga, sigui qui sigui»
-
Política Elisenda Alamany presenta candidatura per liderar ERC a les municipals del 2027
-
Política El PP celebra el nou ajornament en l’oficialitat del català: «Europa no paga xantatges»
-
Política Collboni envia una carta a 31 alcaldes europeus per demanar-los el suport amb l'oficialitat del català a la UE
-
Política Feijóo, després de la imputació de Montoro: «Que s'investigui el que s'hagi d'investigar»
-
Política L'enèsim ajornament de l'oficialitat del català a Europa comença a irritar Espanya