El president d'ERC, Oriol Junqueras, ha assenyalat aquest diumenge que la comunitat internacional reclama a l'independentisme no aixecar-se de la taula de diàleg amb l'Estat. "Si estan disposats a ajudar, és per la lluita antirepressiva i per la negociació", ha indicat Junqueras sobre aquest col·lectiu, que fins ara no ha expressat cap simpatia en públic per la independència de Catalunya. El líder republicà, indultat fa exactament dos mesos, ha ressaltat que la comunitat internacional reclama a les formacions independentistes ser "els màxims campions del diàleg", per bé que ha admès que la via de la negociació és "difícil" perquè l'Estat no té "cap interès" en reconèixer una hipotètica independència de Catalunya al llarg dels propers anys.
Les paraules de Junqueras, verbalitzades en una entrevista al programa Via Lliure de RAC1, arriben quan queden tan sols unes setmanes perquè es reuneixi a Barcelona la taula de diàleg i entre les crítiques creixents de Junts i la CUP, aliats d'ERC al Govern i al Parlament, al mecanisme de negociació. Tots tres tenen acordat explorar durant dos anys el diàleg, però els missatges que arriben del partit de Carles Puigdemont i dels anticapitalistes denoten desconfiança i deixen clar que no caldrà esperar a que venci el termini per donar per liquidada la via de la negociació amb l'Estat.
"Com més ho intentem i més ens esforcem, és més fàcil convèncer gent del nostre país i és més fàcil de convèncer la comunitat internacional", ha apuntat Junqueras, que ha indicat que qualsevol embat democràtic posterior a un hipotètic fracàs del diàleg passa perquè la gent decideixi "votant" el futur del país. En tot cas, però, ha situat com a decisiu el fet que aquesta votació tingui reconeixement internacional, de manera que ha reiterat que la millor via per aconseguir-lo és la de pactar els termes amb l'Estat. El president Pere Aragonès portarà a la taula una proposta d'autodeterminació i amnistia que el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, difícilment atendrà.
[noticiadiari]2/223683[/noticiadiari]
Segons Junqueras, és "imprescindible" tot allò que tingui a veure amb negociar, perquè suposa guanyar complicitats -diu ell- en el marc de la comunitat internacional. "A vegades pot ser desesperant esperar, perquè a vegades qui espera desespera. Però les grans conquestes exigeixen esforç i constància", ha remarcat el líder d'ERC, que ha citat els casos de l'Índia i també d'Irlanda. La recepta, segons Junqueras, és aquesta: "Ser cada vegada més i més forts. En tots els àmbits del país, en les metropolitanes i les no metropolitanes. En el món de l'empresa i en el món del treball".
Junqueras: «La comunitat internacional ens demana que no ens aixequem de la taula de diàleg»
El líder d'ERC admet que la negociació serà "difícil" i que l'Estat no té "cap interès" en reconèixer la independència, però reclama aprofundir en aquesta via davant dels dubtes de Junts i la CUP
- Oriol Junqueras fora de Lledoners després de rebre l'indult del govern espanyol -
- Adrià Costa
ARA A PORTADA
-
Cinc grans preguntes que ha de respondre Carlos Mazón a la comissió d'investigació de la dana Lluís Girona Boffi
-
La sentència d'Estrasburg esvaeix totes les esperances de l'independentisme? Josep Maria Tirapu Sanuy
-
ERC ajorna la proposta de l'IRPF al Congrés per no «distorsionar» la negociació pel finançament Lluís Girona Boffi
-
El pla Àsia del Govern: diversificació de mercats, reforç del turisme i cooperació tecnològica Redacció
-
L'eliminació dels pisos turístics s'estén a la Barcelona metropolitana: Cornellà també els vetarà David Cobo
Publicat el 22 d’agost de 2021 a les 09:00
Et pot interessar
-
Política
El Govern mobilitzarà 1.000 milions d'euros fins al 2030 per potenciar la intel·ligència artificial
-
Política
El mal menor no evitarà el mal major
-
Política
Canvis a l'Administració: quin futur espera als funcionaris?
-
Política
El bloqueig de Junts: un «all in» amb retorn incert
-
Política
Traïció i covardia entre les dunes: 50 anys de l'entrega del Sàhara al Marroc
-
Política
Colau descarta presentar-se a les primàries de BComú per tornar a ser alcaldessa
