Els militants d'ERC han reelegit aquest dissabte per àmplia majoria Oriol Junqueras com a president del partit fins al 2019. Amb un 90% dels vots escrutats, el líder dels republicans ha rebut un 92,9% dels vots. La participació ha estat del 30,62% dels prop de 10.000 militants que estaven cridats a les urnes arreu del país per mesurar el grau de suport a la proposta de nova executiva que ha fet Junqueras.
Una proposta que inclou 22 noms, entre ells destaquen el de la secretària general, Marta Rovira, i el del número 3 del partit, Lluís Salvadó. Anna Simó serà l'adjunta a la presidència per a les relacions institucionals i deixarà de ser la portaveu, càrrec que desenvoluparà Sergi Sabrià. La militància d'Esquerra Republicana ha reelegit Oriol Junqueras com a President del partit, així com la nova direcció i els 30 membres del Consell Nacional. La jornada d'aquest dissabte ha estat la primera part del Congrés Nacional que el 25 de juliol aprovarà els documents que han de marcar la línia política d'ERC pels pròxims 4 anys.
Les 56 seus electorals, situades majoritàriament a Catalunya, però també al País Valencià, a les Illes i a la Catalunya Nord han obert a les deu del matí i han tancat a les set de la tarda.
La de Junqueras és l'única candidatura que s'ha presentat i, per tant, l'únic dubte que hi havia era el percentatge d'acceptació de la militància a la seva proposta, que finalment ha estat del 92,9%. Aquest dissabte també s'han renovat una trentena de llocs del consell nacional. Per això, a cada seu electoral hi havia dues urnes, una per votar a l'executiva i una altra per escollir els consellers nacionals.
Fins a vuit novetats ha inclòs el president republicà en la direcció que assumirà les funcions després del Congrés convocat per al pròxim 25 de juliol. La més destacada és la substitució d'Anna Simó com a portaveu, càrrec que passarà a desenvolupar el diputat Sergi Sabrià. Junqueras ha votat a Martorell i Marta Rovira ho ha fet a Vic.
Uns 3.060 militants d'ERC han votat de forma individual els 22 membres de la candidatura presentada per Junqueras. No hi havia cap candidatura alternativa i, per tant, el procés de validació ha estat fàcil per al president, que ha aportat 1.600 avals
Junqueras obte el 92% dels vots en la votació interna d'ERC
Uns 3.000 militants han participat en l'elecció de l'Executiva, a la que concorria només una sola llista
Ara a portada
Publicat el 30 de maig de 2015 a les 21:17
Et pot interessar
-
Política El PP català assumeix que no hi haurà congrés fins a les properes eleccions espanyoles
-
Política L’extreballador d’ERC esquitxat pel cas dels cartells, repescat com a assessor de la Diputació de Barcelona
-
Política Tot el que revela la declaració de guerra inèdita de Llarena
-
Política Sánchez posa un ou a cada cistella en la guerra aranzelària