El líder d'ERC, Oriol Junqueras, ha avisat que aconseguir l'amnistia a través de la negociació amb el govern espanyol "no és el punt final de res, sinó que és el punt inicial". En una entrevista a La Vanguardia, ha subratllat que una hipotètica llei d'amnistia ajudaria a tenir unes condicions d'igualtat "imprescindibles" per negociar un referèndum d'autodeterminació.
Tanmateix, Junqueras ha insistit a demanar "coordinació" a Junts per afrontar les converses amb el PSOE i Sumar perquè, segons creu, així seria "més fàcil" assolir els objectius. De totes maneres, ha celebrat que Junts s'hagi "sumat" a l'estratègia de "forçar l'Estat a negociar". Sobre el fet que els juntaires no es tanquin a negociar amb el PP, s'ha limitat a afirmar que "cadascú pot negociar amb qui vulgui" i ha analitzat que formacions "que històricament s'han entès" tenen més incentius per negociar. "ERC no té aquesta temptació", ha expressat.
Pel que fa a l'amnistia, Junqueras ha reiterat que és un pas "molt important" i "fonamental" per avançar en la resolució del conflicte polític, però també ha destacat que és "rellevant" que el dret a decidir sigui sobre la taula de negociació. D'altra banda, no veu amb bons ulls la possibilitat que l'amnistia inclogui els policies de l'1-O, com planteja Yolanda Díaz. "Hauria d'incloure tots els qui segur que no han comès cap delicte i que, així i tot, han estat condemnats o són perseguits", ha defensat, alhora que ha reblat que "quan un policia colpeja amb brutalitat un ciutadà pacífic que actua pacíficament és evident que està cometent un delicte".
I en referència a la proposta plantejada pel lehendakari Íñigo Urkullu de pactar una "interpretació" de la Constitució sobre la qüestió territorial com una forma flexible i creativa de plantejar una sortida a l'actual cruïlla política. El líder republicà s'ha mostrat "respectuós" amb la iniciativa, però ha dit que, per a ERC, aquest marc es queda "petit i curt". "Entenem que els qui tenen un concert econòmic i moltes eines rellevants que desgraciadament nosaltres no tenim estableixin un marc de negociació que és perfectament comprensible", ha dit.
Junqueras sosté que l'amnistia «no és suficient» per investir Sánchez
Política
El líder d'ERC entén que pactar les condicions d'un referèndum 0és un pas "imprescindible" i demana coordinació a Junts en les negociacions
ARA A PORTADA
-
Política Catalunya és «sanchista» i altres pistes de l'últim CEO abans del 29-N Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
Política Sánchez no té rival a Catalunya, amb ERC i Vox a l'alça i Junts a la baixa, segons l'últim CEO Lluís Girona Boffi
-
Política El PSC confirma la baixada, ERC i Aliança es disputen el segon lloc i Junts recupera terreny Lluís Girona Boffi
-
Política El CIS amplia l'avantatge de Sánchez sobre Feijóo a l'inici de la precampanya del 29-N Bernat Surroca Albet
-
Societat Una gran majoria dels votants independentistes volien que Espanya guanyés el Mundial Lluís Girona Boffi
Publicat el
03 de setembre de 2023 a
les 11:01
Actualitzat el
03 de setembre de 2023 a les
11:27
Et pot interessar
-
Política
Mireia Ingla, exalcaldessa de Sant Cugat, serà la número dos de Rufián al Congrés
-
Política
Puigdemont reclama a Llarena l'amnistia «sense dilacions» per aconseguir la «normalització institucional»
-
Política
Alarma democràtica i raons de fons
-
Política
Marcel Vivet agafa el relleu de Dolors Sabater a Badalona
-
Política
Margarita Robles serà la número dos de Pedro Sánchez el 29-N
-
Política
Ciutadans ho torna a intentar i es presentarà al 29-N amb Democràcia 21
