El líder d'ERC, Oriol Junqueras, ha avisat que aconseguir l'amnistia a través de la negociació amb el govern espanyol "no és el punt final de res, sinó que és el punt inicial". En una entrevista a La Vanguardia, ha subratllat que una hipotètica llei d'amnistia ajudaria a tenir unes condicions d'igualtat "imprescindibles" per negociar un referèndum d'autodeterminació.
Tanmateix, Junqueras ha insistit a demanar "coordinació" a Junts per afrontar les converses amb el PSOE i Sumar perquè, segons creu, així seria "més fàcil" assolir els objectius. De totes maneres, ha celebrat que Junts s'hagi "sumat" a l'estratègia de "forçar l'Estat a negociar". Sobre el fet que els juntaires no es tanquin a negociar amb el PP, s'ha limitat a afirmar que "cadascú pot negociar amb qui vulgui" i ha analitzat que formacions "que històricament s'han entès" tenen més incentius per negociar. "ERC no té aquesta temptació", ha expressat.
Pel que fa a l'amnistia, Junqueras ha reiterat que és un pas "molt important" i "fonamental" per avançar en la resolució del conflicte polític, però també ha destacat que és "rellevant" que el dret a decidir sigui sobre la taula de negociació. D'altra banda, no veu amb bons ulls la possibilitat que l'amnistia inclogui els policies de l'1-O, com planteja Yolanda Díaz. "Hauria d'incloure tots els qui segur que no han comès cap delicte i que, així i tot, han estat condemnats o són perseguits", ha defensat, alhora que ha reblat que "quan un policia colpeja amb brutalitat un ciutadà pacífic que actua pacíficament és evident que està cometent un delicte".
I en referència a la proposta plantejada pel lehendakari Íñigo Urkullu de pactar una "interpretació" de la Constitució sobre la qüestió territorial com una forma flexible i creativa de plantejar una sortida a l'actual cruïlla política. El líder republicà s'ha mostrat "respectuós" amb la iniciativa, però ha dit que, per a ERC, aquest marc es queda "petit i curt". "Entenem que els qui tenen un concert econòmic i moltes eines rellevants que desgraciadament nosaltres no tenim estableixin un marc de negociació que és perfectament comprensible", ha dit.
Junqueras sosté que l'amnistia «no és suficient» per investir Sánchez
El líder d'ERC entén que pactar les condicions d'un referèndum 0és un pas "imprescindible" i demana coordinació a Junts en les negociacions
ARA A PORTADA
-
«Se'l carregaran»: de la dona de Tejero al paper del rei i el CESID, 10 novetats del 23-F Pep Martí i Vallverdú
-
Mor el colpista Antonio Tejero hores després de desclassificar-se els papers del 23-F Pep Martí i Vallverdú
-
-
Illa evita escalar el conflicte amb ERC pels pressupostos: «Hi ha marge d'acord» Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
El Parlament reclama per unanimitat la compareixença d'Illa pel «col·lapse» de Catalunya Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
Publicat el
03 de setembre de 2023 a
les 11:01
Actualitzat el
03 de setembre de 2023 a les
11:27
Et pot interessar
-
Política
El govern valencià deixa en mans dels professors decidir si s'estudien autors catalans i balears
-
Política
Collboni, sobre les regulacions en habitatge: «Alguns fons han dit: nosaltres marxem. Doncs adéu»
-
Política
El manifestant de Montserrat insta Parlon a retractar-se o exercirà accions judicials contra ella
-
Política
Una protesta per Vallcarca irromp en una conferència de Collboni: «Ens havíeu de reallotjar i no ho heu fet»
-
Política
Collboni promet 260 milions d'euros en cinc anys per a l'entorn de «la nova Sagrera»
-
Política
Coses del febrer (II)
