En plena negociació de cara a la investidura, Junts ha fet públic un manifest amb motiu de la Diada en què afirma que "manté la legitimitat de l'1 d'octubre". El partit de Carles Puigdemont assenyala també que "no ha renunciat ni renunciarà a la unilateralitat com a recurs legítim per fer valer els seus drets". La formació assegura que al llarg dels més de 300 anys transcorreguts des de la desfeta de Barcelona, Catalunya ha estat una nació "sense un estat que la defensi".
Junts es reafirma en les paraules de l'expresident Carles Puigdemont a Brussel·les en què va plantejar les condicions per començar a negociar amb el PSOE amb la perspectiva d'un possible suport a Pedro Sánchez. Junts descriu l'independentisme com un "moviment polític democràtic i pacífic que aspira, a través d'aquests principis irrenunciables, a assolir els seus objectius". I denuncia que la persecució judicial s'ha "intensificat els darrers anys". "És intolerable i s'ha de revertir per normalitzar allò que és normal: el diàleg, l'acord polític i els principis democràtics", assegura la formació.
[noticia]262407[/noticia]
El partit postconvergent apunta que totes les alternatives "a la plena llibertat s'han demostrat inútils a l'hora de garantir la defensa dels drets i les llibertats dels catalans". A tall d'exemple hi situa la llengua, que veuen constantment "atacada" arreu dels Països Catalans i "especialment a l'escola". "És una mostra irrefutable de la voluntat de desmantellament nacional que patim per part dels diferents actors de l'estat espanyol", afegeix.
En el seu manifest de l'Onze de Setembre, Junts també assegura que "és urgent la defensa i el blindatge de la llengua" i "aconseguir-ne l'oficialitat a la Unió Europea és un pas molt rellevant per avançar en aquest sentit". Aquest és un dels acords al qual el partit de Jordi Turull i Laura Borràs van arribar per votar la candidata del PSOE a la presidència del Congrés, Francina Armengol.
Junts es refereix a la «legitimitat» de l'1-O en plenes negociacions per a la investidura
El partit de Carles Puigdemont assegura que "no ha renunciat ni renunciarà a la unilateralitat com a recurs legítim per fer valer els seus drets"
- L'executiva de Junts amb Laura Borràs i Jordi Turull. -
- ACN
ARA A PORTADA
-
Mazón anuncia una compareixença per la dana i diu que «es fa càrrec» dels insults dels familiars de les víctimes Natàlia Pinyol
-
Sánchez admet cobraments en efectiu, però sempre «dins de la legalitat»: «El finançament del PSOE és net» Bernat Surroca Albet
-
ERC, davant del «trencament» de Puigdemont amb Sánchez: entre l'escepticisme i el compromís amb la negociació Bernat Surroca Albet
-
BComú exigeix a Collboni que prohibeixi ja les compres d'habitatge especulatives si vol pressupostos David Cobo
-
El pla Collboni per instal·lar 500 càmeres enfocarà als punts amb més delictes o manifestacions David Cobo
Publicat el 10 de setembre de 2023 a les 11:00
Et pot interessar
-
Política
I Esquerra, què?
-
Política
Junts avala la llei de Sánchez que obliga les grans empreses a respondre en català
-
Política
Al PP se li acumulen les desgràcies
-
Política
Estrasburg es pronunciarà la setmana que ve sobre la presó preventiva de Turull, Junqueras i Sànchez
-
Política
L'endemà del trencament
-
Política
Les famílies de les víctimes increpen Mazón al funeral d'Estat: «Assassí, te’n rius de nosaltres»
