La contractació de la controvertida empresa Desokupa per part de l'Ajuntament de Premià de Dalt, liderat per Junts i amb presència del PSC, ha despertat la indignació de gran part de la societat. Davant l'allau de reaccions contràries, ambdós partits han sortit al pas de la polèmica i s'han desmarcat dels seus regidors. Junts per via de la seva presidenta, Laura Borràs, i el PSC, mitjançant un comunicat del partit al Maresme.
En una piulada publicada aquest dimecres, Borràs ha assegurat que la seva formació no comparteix "aquestes contractacions" i ha subratllat que el compromís de JxCat és "combatre les màfies d'ocupació il·legal", impulsant reformes des del Parlament per acabar amb aquestes "pràctiques il·lícites".
Al seu torn, els socialistes del Maresme han manifestat el seu "rebuig absolut" a les pràctiques de desnonament "extrajudicials" de l'empresa i han deixat palès que s'oposen frontalment a tancar qualsevol tracte amb organitzacions com aquesta. De la mateixa manera que Borràs, el PSC ha advocat per combatre l'ocupació amb reformes legislatives i poder així "protegir els petits propietaris".
[noticiadiari]2/240990[/noticiadiari]
Entre l'historial de Desokupa hi ha diversos membres assenyalats pels vincles amb l'extrema dreta. No és només que el líder de l'empresa, Daniel Esteve, hagi organitzat actes amb la candidata de Vox a Andalusia, Macarena Olona, o que l'any 2008 fos detingut pels Mossos d'Esquadra per extorsió, detenció il·legal, lesions, vexacions i associació il·lícita, sinó que altres treballadors que han passat per la companyia els últims anys -com Ernesto Navas- exposen tatuatges de simbologia nazi amb esvàstiques al braç o han participat en la milícia d'extrema dreta Alba Ortodoxa, com Jivko Ivanov. Igualment, el gruix de la plantilla exhibeix un físic corpulent que acostuma a utilitzar-se com a primera barrera d'intimidació en les intervencions.
[plantillavirals]
Junts i PSC es desmarquen dels seus regidors de Premià de Dalt per la contractació de Desokupa
Laura Borràs assegura que la seva formació "no ho comparteix" i els socialistes del Maresme parlen de "pràctiques extrajudicials"

Ara a portada
Publicat el 19 d’octubre de 2022 a les 18:48
Et pot interessar
-
Política Centenars de persones es manifesten al centre de Barcelona en defensa del català: «La nostra llengua no es toca»
-
Política Sant Jordi per la Llengua crida a reactivar el carrer davant la «situació d’emergència lingüística»
-
Política Rodoreda, Candel i un autògraf per salvar l'Espanyol: el primer Sant Jordi del president Illa
-
Política La Fiscalia demana l’amnistia pels acusats pels preparatius de l’1-O