Artur Mas és l'únic candidat de Junts Pel Sí a la presidència de la Generalitat. Així ho han assegurat fons de CDC i ERC a l'ACN després de conèixer que la CUP ha decidit finalment no investir l'actual president en funcions. Fonts de Junts pel Sí han explicat a l'ANC que assumeixen que d'aquí a una setmana es convocaran les eleccions al Parlament, dissolent d'aquesta manera la legislatura més curta de la història del país.
ERC ha convocat l'executiva nacional per aquest dilluns a la tarda per analitzar les conseqüències del "no" de la CUP a Mas i decidir com afronta les més que probables eleccions del març. Els republicans no eren inicialment partidaris de compartir candidatura amb CDC, tot i que al final van acabar acceptant la creació de Junts Pel Sí com a plataforma per a uns comicis que consideren que va guanyar l'independentisme.
Més de tres mesos de negociacions no han servit perquè la formació de l'esquerra independentista hagi acceptat que Mas continuï pilotant el procés sobiranista i, si res no canvia en els dies vinents, l'11 de gener quedaran formalment convocades les eleccions al Parlament. Els nous comicis haurien de celebrar-se el dissabte 5 de març seguint la Llei Orgànica del Règim Electoral General (LOREG), que s'ha seguit en totes les convocatòries electorals a Catalunya. L'Estatut, però, preveu que la jornada electoral es faci amb un marge d'entre 40 i 60 dies des de la convocatòria d'eleccions.
Els 57 membres del consell polític de la CUP i els 11 del grup d'acció parlamentària han decidit mantenir el veto a Artur Mas després de més de 5 hores de reunió al casal Pere Quart de Barcelona. Tot i que Junts Pel Sí encara mantenia l'esperança que s'acabés desbloquejant la investidura per poder començar a desplegar el full de ruta cap a la independència, l'esquerra anticapitalista ha decidit mantenir la promesa electoral de no acceptar Mas com a president de la Generalitat.
Junts pel Sí insisteix que Mas és l'únic candidat a la presidència
La coalició assumeix que d'aquí a una setmana es convocaran les eleccions al Parlament, dissolent d'aquesta manera la legislatura més curta de la història del país
ARA A PORTADA
-
Els professors col·lapsen Barcelona amb cinc marxes simultànies per reclamar millores laborals Marc Orts i Cussó
-
La vaga general de mestres i professors a Barcelona, en imatges Hugo Fernández Alcaraz | Laura Vilalta
-
Vaga de mestres: nou termòmetre per calibrar el conflicte amb Educació en plena ruptura sindical Gerard Mira Sánchez
-
-
«Em preocuparia que la vaga de mestres fos per l'immobilisme del Govern» Bernat Surroca Albet | Oriol March
Publicat el
03 de gener de 2016 a
les 17:04
Et pot interessar
-
Política
Crisi al govern espanyol: Sumar planta Sánchez en el consell de ministres per l'escut social
-
Política El Govern planteja intensificar el desplegament de l'Agència Tributària per convèncer ERC
-
Política
Dos dirigents d'ERC a Madrid fitxen per la llista de crítics a la federació de Barcelona
-
Política
El govern espanyol aprovarà una rebaixa de l'IVA per tots els carburants, l'electricitat i el gas
-
Política
Alberto Fernández denuncia Sirera per «irregularitats» i caldeja la crisi al PP de Barcelona
-
Política
«Els acords són per complir-los i hauríem de sortir de l'atzucac de l'escepticisme»
