El president de la Generalitat, Quim Torra, ha intervingut aquest dilluns per segona vegada en un acte de campanya de Junts per Catalunya (JxCat). Ho ha fet a Terrassa, a la Torre del Palau, poc després de participar en una cantada popular davant de l'Ajuntament en la qual ha tornat a avisar l'Estat: "Ho vam fer i ho tornarem a fer".
Un advertiment que ja va llançat, per fer, la setmana passada en una declaració institucional. Ja en l'espai del míting, Torra ha situat com a prioritat defensar la República catalana al Congrés, mentre que Míriam Nogueras ha menystingut la possibilitat de pactar un referèndum perquè era una posició que ja defensava Josep A. Duran i Lleida l'any 2014. El president també ha demanat suport als alcaldes per culminar el procés.
Torra ha advertit, un cop més, que el PSOE "pot tornar a aprovar" el 155, i ha indicat que l'única garantia per defensar la independència i el mandat de l'1-O a Madrid és la candidatura encapçalada per Jordi Sànchez. "El missatge que no em canso de repetir arreu del país és d'esperança", ha assenyalat el dirigent independentista. "Necessitem sortir-nos-en", ha remarcat el Torra, que ha apuntat que el Govern "s'hi està deixant la pell" amb uns valors que han fet arribar Catalunya "més lluny que mai". "No renunciarem mai, aquest és el missatge que farem arribar a tot arreu", ha indicat.
Contra els "moderats"
"Demanar diàleg i referèndum ja ho demanava Duran el 2014", ha indicat Míriam Nogueras, número tres de JxCat a Madrid i propera a Puigdemont, que ha desgranat les línies mestres de l'acció política que es desenvoluparà a Madrid. "Anem al Congrés dels Diputats a fer el que vam fer l'1-O, a dir que volem la independència. No anem a fer la política de sempre", ha ressaltat la vicepresidenta del PDECat. Els presos de JxCat, aquest cap de setmana, insistien que la condició per pactar amb el PSOE era "no negar" el referèndum, un estadi que en el discurs de la candidata s'ha vist ja superat.
Nogueras ha resumit que no volen ser el "partit hegemònic d'una autonomia maltractada", sinó la independència de Catalunya. "Potser per a alguns ser moderats és aplicar el 155 i la violència", ha apuntat Nogueras, que ha estat especialment crítica amb Sánchez. "Molestem molt que els mitjans carreguen contra el que a molts ens manté ferms cada dia", ha insistit en relació a un editorial del diari El País que carrega contra Puigdemont, degudament analitzada en alguns mitjans i difosa en profusió per l'entorn de confiança de l'expresident a través de les xarxes socials.
Llistes (municipals) unitàries
L'encarregat d'obrir l'acte ha estat Miquel Sàmper, alcaldable de l'espai postconvergent a Terrassa. "Els de JxCat som els que hem entès que en aquest moment volem fer política amb unitat i transversalitat", ha assegurat Sàmper, que ha indicat que a la ciutat també han ofert una llista conjunta. "I a Europa hauríem d'anar junts", ha remarcat el candidat de JxCat, que ha destacat "l'excepcionalitat" del moment i la "manca de voluntat" de l'Estat a l'hora de fer "política". "No és el moment per tenir eixos definits del model de societat; l'hem de fer prou ampli per treure els presos", ha apuntat.
JxCat eleva el to i es compromet ara a defensar la «República catalana» al Congrés
El president Quim Torra situa com a prioritat portar l'1-O a Madrid mentre Míriam Nogueras menysté el referèndum pactat perquè ja el defensava Josep A. Duran i Lleida el 2014
- Torra aquest dilluns a Terrassa | Junts per Catalunya -
- | Junts per Catalunya
ARA A PORTADA
-
El Govern mobilitzarà 400 milions d'euros per fer front a les conseqüències de la guerra Oriol March
-
Trump posposa cinc dies l'ultimàtum a l'Iran i restaura la calma a les borses internacionals Gerard Mira Sánchez
-
Sánchez exigeix reobrir l'estret d'Ormuz i preservar totes les centrals d'energia de l'Orient Mitjà Redacció
-
La rebaixa de l'IVA fa caure entre 15 i 20 cèntims el litre el preu del combusitble el primer dia Redacció
-
Publicat el
15 d’abril de 2019 a
les 20:50
Actualitzat el
16 d’abril de 2019 a les
01:28
Et pot interessar
-
Política
El PSC activa la maquinària per a les eleccions municipals
-
Política
ERC pressiona el Govern per guanyar «espais de poder» a l'Estat a canvi dels pressupostos
-
Política
L'extrema dreta guanya a Elna, Ribesaltes i Cànoes i confirma la seva força a la Catalunya Nord
-
Política
Les eleccions més descafeïnades a l'ANC: sense sector crític i amb la incògnita de Lluís Llach
-
Política Els Comuns veuen «benvingudes» les demandes d'ERC de noves competències
-
Política ERC només ha rebutjat una vegada els pressupostos d'un president que ha investit
