Laura Borràs, candidata de Junts per Catalunya (JxCat) a les eleccions espanyoles del 10-N, ha suggerit a Pedro Sánchez que "cedeixi pas" a un nou candidat si no és capaç de negociar la investidura ha vist "avalada" a les urnes la proposta del grup parlamentari independentista únic que van oferir en campanya a ERC i a la CUP.
"La nostra proposta segueix en peu perquè no caduca. Pensem que és l'única solució possible. Quan parlem del país davant dels partits és perquè n'estem convençuts. L'oferta no caduca i els resultats avalarien que la poguéssim fer efectiva", ha destacat Borràs des de la seu electoral de JxCat a Sants acompanyada del portaveu al Parlament, Eduard Pujol.
"Mantenim l'oferta i tindrem les reunions que calgui", ha destacat Borràs, contenta pels resultats de la seva informació -han guanyat un diputat i s'han convertit en tercera força, a banda de reduir de 8 a 5 la diferència amb els republicans registrada a l'abril- i de tot l'independentisme. Nacionalistes, ERC i la CUP han aconseguit 23 diputats de 48 i un percentatge de vot -42%- superior al del 28-A -39%-. Un resultat que, segons la candidata de JxCat, obliga l'Estat -i molt especialment Pedro Sánchez- a "fer política".
[noticia]190829[/noticia]
Abans, això sí, hauria de fer "autocrítica". "Una manera de fer autocrítica és cedir pas. Veurem si en aquests sis mesos les seves dots negocidores han millorat", ha ressaltat la dirigent independentista. "Sánchez es troba així per decisió pròpia. No sabem si decidirà plegar. Esperem que faci autocrítica i expliqui a la ciutadania per què va convocar unes eleccions que han fet perdre temps i diners", ha ressaltat.
[eleccionsesp10N2019]CA09[/eleccionsesp10N2019]
JxCat suggereix a Sánchez que cedeixi pas a un nou candidat a la investidura
Laura Borràs veu "avalat" a les urnes el grup parlamentari independentista únic i manté l'oferta a ERC i a la CUP
ARA A PORTADA
-
El control català de la Zona Franca: un pas estratègic condicionat pel fangar de Madrid Lluís Girona Boffi
-
Els nous pressupostos preveuen 4.693 milions d'euros més de despesa fins al 2030 Bernat Surroca Albet
-
Un compte conjunt de Zapatero i la seva dona va rebre un milió i mig d'euros entre el 2020 i el 2025 Redacció
-
Publicat el
11 de novembre de 2019 a
les 11:25
Et pot interessar
-
Política
El Leviatan devora els seus creadors
-
Política Junts demana que el B1 de català sigui un requisit pel personal dels busos interurbans
-
Política
Junts aposta per Shakira i qüestiona al govern espanyol els «abusos d'Hisenda»
-
Política
Hora de complir
-
Política
Una empresa de l'entorn de Zapatero va pactar una comissió del 3% per la construcció del Hard Rock
-
Política La «prioritat nacional» de Vox només aconsegueix el suport del PP i l'abstenció d'Aliança al Parlament
