Aquest diumenge, des de plaça Catalunya, es va voler posar en marxa un temporitzador. Tres mesos. Al marge de si aquest termini es compleix o no, queda clar que és urgent recompondre el diàleg entre els partits i, sobretot, acordar una llista de país que aplegui -almenys- CiU, ERC i personalitats independents de prestigi. Aquesta candidatura ha de servir per guanyar, òbviament, però sobretot es tracta de crear l'únic instrument capaç d'evitar que el futur immediat es converteixi en una baralla rabiosa entre convergents i republicans per l'hegemonia política, que és la casella on som ara.
Serà impossible declarar la independència des del Parlament si s'hi arriba després d'una campanya en la qual CiU i ERC s'han acusat, mútuament, de mentiders i de guiar-se pel benefici propi. Tres mesos -o dos anys- d'Artur Mas contra Oriol Junqueras i Oriol Junqueras contra Artur Mas arrasarien el sistema polític català i desmobilitzarien els que diumenge es van esgargamellar cridant "unitat, unitat". Tot és susceptible de negociació menys la llista de país.
Ningú no sap encara el perquè de la trencadissa de la setmana passada i cap dels líders que la van protagonitzar no ha assumit la més mínima responsabilitat. És més, les esquerdes es fan més profundes dia per dia i estan transformant la política catalana en un vodevil penós i barat. Per això l'ANC i Òmnium Cultural, que reclamen la unitat, també han de ser conscients que el temps corre a favor dels que només treballen per la victòria de les pròpies sigles. Dit d'una altra manera: si la campanya electoral s'ha de convertir en una batalla campal entre CiU i ERC, la convocatòria d'eleccions anticipades és un suïcidi ritual a les portes de la Moncloa.
ARA A PORTADA
-
Política Illa reivindica la convivència a les portes de la Diada: «Ningú és més català que ningú» Bernat Surroca Albet
-
Política El Fossar de les Moreres certifica la nova normalitat de l'independentisme Lluís Girona Boffi | David Cobo
-
Política Militants d'extrema dreta agredeixen el fotoperiodista Jordi Borràs al Fossar Natàlia Pinyol
-
-
Publicat el
20 d’octubre de 2014 a
les 21:59
Et pot interessar
-
Política
L'última espernegada
-
Política
La Diada del 2026, en marxa: càrregues al Fossar per l'acte d'Aliança
-
Política
El Suprem aplana el camí per amnistiar Puigdemont si el TC avala el recurs de Turull
-
Política
El Poder Judicial es regira contra Sánchez per les acusacions de «lawfare»: «És d'una extraordinària gravetat»
-
Política
ERC proposa suprimir l'Audiència Nacional i sancionar els policies que retirin estelades
-
Política
Albiol vol expropiar un monestir per fer-hi un centre temàtic del «descobriment» d'Amèrica
