Un dels moments més pirotècnics de la compareixença de Jordi Pujol Ferrusola a la comissió del Frau i la Corrupció del Parlament va ser quan va lliurar a David Fernàndez un CD amb la gravació del famós dinar de La Camarga. Un àudio d'una conversa entre la líder del PPC, Alícia Sánchez-Camacho, i l'ex-parella del primogènit de l'expresident on xerren sobre qüestions espinoses.
La polèmica per aquesta gravació ha començat aquest matí en difondre's que Fernàndez s'havia emportat el CD cap a casa i que ell mateix a RAC1 hagi explicat aquest matí que havia fet una còpia de seguretat. La decisió de Fernàndez ha fet empipar la Mesa del Parlament que en la reunió d'aquest matí ha expressat el seu malestar per la conducta del president de la Comissió.
Finalment, a primera hora d'aquesta tarda, la presidenta de la cambra, Núria de Gispert, ha rebut el CD amb una carta de Fernàndez donant explicacions sobre la decisió d'emportar-se'l. I aquí s'ha encetat la segona polèmica,. Segons el diputat de la CUP, Quim Arrufat, el CD és exactament el mateix que la conversa difosa a les xarxes fa dos anys. “Pesa 1,9 gigues i dura dues hores i vint minuts”, ha detallat. A més, el diputat cupaire ha informat a la premsa que De Gispert portarà el CD a la comissió de Matèries Reservades que hauria convocat per aquí deu dies.
El PP ha saltat com una molla davant les explicacions de la CUP. El portaveu adjunt dels populars, Santi Rodríguez, ha aprofitat el torn de faristols per carregar contra la CUP, als que ha titllat de “peons” de CDC per acabar amb Sánchez-Camacho. Rodríguez ha negat que la comissió de Matèries Reservades hagi d'estudiar la gravació. De fet, ha negat que es pugui estudiar perquè thi ha una sentència que ne prohibeix la difusió.
Així mateix, Rodríguez també ha negat que s'hagi convocat la comissió de Matèries Reservades. Minuts després fonts del Parlament abonaven aquesta explicació. “La comissió de Matèries Reservades no s'ha convocat”, reblaven els serveis logístics del Parlament.
En aquest sentit, ERC ha proposat que la gravació s'estudiï a la comissió Pujol. I en canvi, CiU ha demanat que es faci a la de Matèries Reservades i s'extregui tot allò que afecti a “l'àmbit personal de les conversadores” i es faci públic allò que afecti al contingut de la investigació. En qualsevol cas, ara com ara, Núria de Gispert té la gravació. “La presidenta la custodia”, assenyalen fonts del Parlament amb picada d'ull inclosa.
La Camarga, 1,9 gigues de polèmica
El lliurament de la gravació de la conversa entre Alícia Sánchez Camacho i Victòria Àlvàrez per part de Jordi Pujol Júnior esvera la comissió del Frau i la Corrupció | Divisió entre si s'ha d'escoltar a la comissió de Matèries Reservades o a la de la Corrupció | De Gispert custodia el CD
ARA A PORTADA
Publicat el 24 de febrer de 2015 a les 20:30
Et pot interessar
-
Política El Parlament investigarà les irregularitats i els casos de violència sexual a la DGAIA
-
Política Rull es compromet a fer «totes les gestions» perquè la Bressola pugui obrir el Liceu
-
Política Barcelona i 15 ciutats europees volen 300.000 milions d'euros anuals contra la crisi d'habitatge
-
Política ERC, Comuns i CUP demanen que una comissió investigui la repressió del Patronato de la Mujer contra dones menors
-
Política Josep Borrell es trenca la clavícula en caure a terra en un hotel de Bolívia
-
Política Illa viatjarà al Japó la setmana del 26 de maig per «reforçar i ampliar» les relacions del país amb Catalunya