Un senador espanyol cobra un sou base de 2.813,91 euros, al qual s'hi ha d'afegir un complement que va entre un màxim de 3.064 euros i un mínim de 697 euros, depenent de les funcions. També disposen d'unes dietes de 1.822 euros mensuals i un bono-taxi de 3.000 euros. Això per a taxis, perquè qualsevol transport públic és del tot gratuït exhibint el carnet de senador. A banda d'això, cadascun dels membres de la Cambra Alta rep un ordinador personal, un mòbil i pot passar factures sense límit econòmic si s'interpreta que han estat generades en la seva condició de senador.
Una feina així és digna d'admirar, i més en els temps que corren. Així que no és estrany que el mateix Senat encarregués un quadre, que van penjar l'any passat, on hi treuen el caparró els presidents del govern espanyol, des de Suárez fins a Zapatero, més els successius presidents del Senat i un florit grup dels senadors de la primera legislatura, que tant van fer per les condicions laborals dels seus successors. El quadre on s'exhibeixen tan distingides galtes va costar 417.000 euros. Ben poca cosa comparats amb els 6.872.495,52 euros que reben els diversos grups parlamentaris al Senat en concepte de subvencions anuals directes.
Un grup de polítics d'aquest nivell s'ha de seleccionar acuradament. No fos que el sector de la rajola trobés a faltar el suport del senador Montilla o que la ministra de Foment quedés deslliurada de la fiscalització implacable del senador Saura.
ARA A PORTADA
Publicat el 03 de gener de 2013 a les 22:59
Et pot interessar
-
Política Feijóo trasllada a les víctimes de la dana que no pot destituir Mazón
-
Política La jutgessa de la dana qualifica d'«erroni i incomplet» l'informe de la Guàrdia Civil
-
Política Catalunya rebrà 30.062 milions de l'Estat a través de les bestretes del 2026, un 6,4% més
-
Política Álvaro García Ortiz, el soldat de Sánchez a punt d'asseure's al banc dels acusats
-
Política CaixaBank adverteix que no tenir pressupostos «no és una bona notícia»
-
Política Manifestació contra Mazón a la zona zero de la dana: «No podem aguantar-lo ni un dia més»