La CUP no es presentarà a les eleccions del 20-D però, a Espanya, hi haurà una altra candidatura que utilitzarà el nom d'"Unitat Popular". Es tracta de la coalició que agrupa Esquerra Unida i altres actors com la Chunta Aragonesista, amb qui ja fa temps que mantenen una entesa al Congrés dels Diputats. Inicialment, s'havia de dir "Ahora en Común" però els promotors que van registrar aquesta marca ja no formen part de la plataforma que es disputa l'espai de l'esquerra alternativa a l'Estat amb Podem.
El que encara s'ha d'aclarir és si el nom escollit per la coalició anirà sol o acompanyat de les sigles dels partits que la integren. Des d'Esquerra Unida, s'ha insistit durant els darrers dies que els votants han de tenir clar qui participa en aquest moviment polític. La decisió s'ha pres e mateix dia que comencen les primàries per tal de triar el candidat a la presidència del govern espanyol i els caps de llista de les diverses circumscripcions. Per anar a dalt de tot, qui parteix com el favorit és el candidat d'IU, Alberto Garzón.
El concepte d'Unitat Popular ja fa temps que està sent utilitzat per l'entorn d'Esquerra Unida. El 91% de la presidència federal del partit va aprovar darrerament un document presentat per Garzón amb aquest títol: "Cap a la unitat popular". En els seus sis full, es fa referència al moviment dle 15-M i es destaca que el capitalisme espanyol està vivint una sèrie de "transformacions" i es presenta IU com el pal de paller per tal d'aconseguir una unitat política de transformació. En clau territorial, es parla del "reconeiement de la diversitat de l'Estat" i es proposa de valorar-ho com una "enorme potencialitat d'arrelament al territori i de perspectiva electoral".
La coalició d'Esquerra Unida es presenta al 20-D amb el nom d'«Unitat Popular»
Política
S'ha descartat "Ahora en Común" perquè els promotors que havien registrat aquesta marca ja no són a la plataforma | El partit liderat per Alberto Garzón fa temps que utilitza el concepte, pràcticament coincident amb la CUP
ARA A PORTADA
-
-
Política Lluís Puig porta la determinació de l'exili al Parlament: «Res no acaba avui» Lluís Girona Boffi
-
Política En català, per imperatiu legal i «pel mandat de l'1-O»: així ha recollit Comín l'acta d'eurodiputat a Madrid Oriol March
-
Política Pedro Sánchez entra en precampanya a «La Revuelta» sense esquivar preguntes: «Els casos de corrupció m'han decebut» Neus Climent
-
Publicat el
22 d’octubre de 2015 a
les 18:50
Et pot interessar
-
Política
Una victoria parcial
-
Política
Una victòria parcial
-
Política
Sánchez accepta un «cara a cara» amb Feijóo el 16 de novembre
-
Política Felipe González: «Votaré en blanc el 29-N»
-
Política
El govern espanyol esperona la Generalitat a analitzar fins a on pot arribar amb la lluita contra l'especulació
-
Política El PP situa Álvarez de Toledo i Borja Sémper com a números dos i tres de la llista de Feijóo per Madrid
