
La consulta sobre la independència de Catalunya que se celebra avui a Terrassa es desenvolupa amb total normalita i en un clima festiu. Les primeres dades oficials que s'han facilitat passades les dues de la tarda parlen de 9.607 vots comptabilitzats. Aquesta xifra és el resultat de sumar els que es van emetre de manera anticipada i que es van introduïnt de mica en mica en un sistema informàtic, i els que s'han depositat avui de forma presencial en alguna de les 42 meses repartides pel territori.
De moment, la dada fa ser optimista i permet pensar en aconseguir una participació superior al 10 per cent, un dels objectius marcats per l'organització. L'afluència de gent és força notable i a la seu central del Casal Anna Murià hi ha hagut moments amb cues. Les persones amb dret a vot són 176.975.
Oriol Pujol, número dos de Convergència, Josep Rull, diputat de CiU, Joan Ridao, diputat d'ERC, i Muriel Casals, presidenta d'Òmnium Cultural, són alguns dels polítics i personalitats que s'han acostat als col·legis electorals egarencs per donar el seu suport a la consulta.