COMUNICAT DE LA PTP
- L'administració pública ha estat incapaç de satisfer les demandes de millora del servei, expressades contundentment pels ciutadans durant els darrers temps. Ni el lliurament de 10.000 signatures a la Delegació del Govern Central (no contestades), ni les repetides queixes dels usuaris, ni la manifestació de centenars de ciutadans a Sants del passat novembre, han servit per millorar de debò el servei de Renfe.
- Tot i la incorporació de personal específic, encara ens trobem sota mínims pel que fa la informació d'incidències. Els usuaris no reben la informació bàsica dels retards a bord dels trens o a determinades estacions.
- Reclamem, per enèsima vegada, indemnitzar els usuaris víctimes del mal servei ferroviari tal com ha suggerit recentment el Síndic de Greuges de Catalunya.
- Demanem, amb caràcter d'urgència, el compliment dels traspassos del servei de Rodalies i Regionals previstos a l'Estatut, amb la dotació econòmica necessària per posar la xarxa al dia i recuperar la sequera inversora dels darrers deu anys.
- Novament exigim a la Generalitat de Catalunya la intervenció immediata del servei davant de la ineficàcia i insolvència del Ministeri de Foment, per tal de defensar els interessos dels usuaris d'un ferrocarril cridat a reduir el col·lapse i accidentalitat de la nostra mobilitat
- L'associació no descarta noves mobilitzacions socials per a què les necessitats dels usuaris de Rodalies siguin assumides pels gestors ferroviaris i pel Govern de la Generalitat.
Barcelona, 24 de gener 2007